Gå til innhold

Golf i rykk og napp... og stopp

Ranger emnet


Paskrede

Anbefalte innlegg

Noken idea om kva som kan vere gale med doningen min??

 

Bilen startar med ein gong og kan gå bra ei stond(30 sek-60 sek) for så å dø ut. Om eg "pumpar" veeeldi lett på gasspedalen greier eg å holde den gåande.

Om eg prøvar å kjøyre, så lyt eg både pumpe på gassen og slure på clutchen, fordi den dør ut ved litt motstand.

Til brattare ein kjøyrer til meir må ein jobbe med clutch og gass.

Når ein har fått han opp i litt fart og held gassen jamt nede kan han gå fint ei lita stund før han dør ut, for so å ta seg på tak igjen. Men den går i rykk og napp heile tida i praksis.

Problemet forsvinn nesten heilt når eg får litt hete på motoren.

 

Golf 2 89`

1,8 monopoint

 

Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å slite ut clutchen din, sjekk om temperaturgiver til motor er i orden. Skal være rundt 250 ohm ved 90 grader og 2500 ohm ved 20 grader. Sjekk også om motor suger falskluft, altså at det er hull i en slange mot innsug/spjeldhus, eller hull i gummifoten mellom spjeldhus og innsugsmanifold.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Temperaturgiver til ECU er den blå. Og som Housey skriver, gummifoten under gasspjeldet kan ha hull uten at det gir utslag med startgass på tomgang. Kom dette problemet plutselig eller over tid? Uansett kan vi vel konkludere med at motor får for lite bensin, og da ender vi opp med defekt temp.giver eller falskluft - i første omgang.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår