Gå til innhold

Førstebil til maks 60 000,-

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av 20-årene og trenger en bil for å ta meg til og fra jobb etc. Det blir for det meste turer på 20minutter på ok veier. Har sett på endel fra Volkswagen og Toyota, men står litt fast. Har et budsjett på maks 60 000,-, tenker å ha bilen i et par år. Kan noen anbefale meg biler og komme med råd til hva jeg bør tenke på og se etter takker jeg for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om du kommer med noen små hint til hva du liker. Tenker da på ting som FWD, AWD, RWD. Stasjonsvogn, sedan. Diesel, bensin. Kanskje legge til noen biler du synes er tøffe.. Og er du en bilfyr? Liker senka biler, store felger og stort anlegg eller ser du på bilen som et fremkomstmiddel?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! I og med at jeg for det meste vil kjøre på rett og saltet vei har jeg ikke prioritert 4WD eller RWD da det jo som regel koster mer. I forhold til kjørelengden er vel bensin det beste, men det ligger lite ute for salg. Det går for det samme om det er stasjonsvogn eller sedan, men kjører som regel med maks én passasjer og ikke mye bagasje. 

Fine biler er alltid stas, men slik situasjonen er nå blir det å finne en rimelig bil som rent fremkomstmiddel med lite utgifter til drivstoff og reparasjoner. Så er planen å kjøpe en nyere og finere bil om et par tre år, gjerne en BMW 3-serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo mye bra til salgs til den prisen da. Alt fra Golf GT, Volvo V70, S40. Audi A3, A4 og A6. Nyere Passat. Nyere Ford Mondeo. Civic til Mercedes SLK med kompressor. Hvilke bruktbil til under 60 tusen som er billig og lite reparasjoner er det vanskelig å finne. De fleste biler i den prisklassen har mye reparasjoner. De fleste har gått langt. Du kan jo så klart være heldig å finne en bil du er heldig med. 

 

Men om du har kjørelengde på 20min så er jo diesel noe å tenke på å da. Da får du lavere utgifter på drivstoff. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overser det du har skrevet og kommer med et forslag hvor du får absolutt mest bil for pengene ;) 

 

Så ny som mulig, gått lite er utgangspunktene du bør følge.

Ford Transit Connect, billige biler som har det nødvendige utstyret og går billig. Faktisk ganske god å kjøre også. Har selv pendlet med en og har det som firmabil.

Har AC, varmeseter, dieselvarmer (parkeringsvarmer) og de vil du sette stor pris på.

Men, er varebil uaktuelt så kanskje Golf eller A3 er fine valg?

 

En helt grei Ford Transit Connect

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har hørt og lest endel negativt om Transit, så jeg er skeptisk til å kjøpe en... 

 

Hva med denne, Toyota Yaris, forholdsvis ny med kraftigste motor og lav km. Ingen skjønnhet, men iallefall driftsikker etter det jeg har hørt (kjenner flere som har Yaris) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69230296&ref=favorites&favoriteListId=981980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det verserer mye rykter om Connecten, men med tanke på hvor mange som går på veien og hvor mange som er firma eid så er det heller ikke rart det dukker opp problemer. Det er jo også stortsett biler som går 30-50'000km i året.

 

Som sagt, jeg har eid en selv og kjørte 70'000km med den, solgte den når den var 5-6 år gammel og gått ca 100'000km.

Alt som ble byttet i mitt eie var bremseskiver foran + klosser, bremsebånd bak, stabstag foran og bakre eksosanlegg. 

Det på en bil som overhodet ikke er behandlet bra, kjørt 35'000km årlig (av meg) uten vask syns jeg er helt akseptabelt. 

Verditapet er også meget lavt og det er en ekstremt lettsolgt bil, tok meg under 15min fra jeg la ut bilen til jeg hadde kjøper på telefon, det er også noe en bør tenke på.

 

Har to stykker på jobb, de går ikke så fryktelig mange km ila. et år (10-15'000km) men antall timer de er gått tilsvarer ca 250'000km totalt.

Den ene er det litt problemer med, men det er fordi den har ca 15-20 forskjellige sjåfører som gir fullstendig f.. i bilen.

Den andre har kun meg og en annen mekaniker som sjåfører, den er klinkene god. Er ikke mye som er byttet på den de siste 6 årene.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan man ser på det. 

 

Jeg hadde tidligere en '99 Audi A6 stasjonsvogn. 1.9TDI. Da jeg kjøpte den så hadde den gått 300.000km. Beste bilen jeg har hatt (bortsett fra den jeg har nå da). Kjøpt for 35-40 tusen og på de 2 årene jeg hadde bilen så byttet jeg kun bremser + service deler. Den Audien var god å kjøre, gode seter. Veldig lavt forbruk. God motor og god plass inni. Det var mye bil for pengene. Var også lett å selge. 

 

143855225125659100_resized.jpg?width=192

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med leasing av helt ny bil. Da betaler du et innskudd første gangen som er mindre enn det du har å bruke på bil. Da betaler som en fast sum pr mnd og har full garanti. Dermed ingen overraskelser. Burde passe deg ganske bra om du kun har planer om å ha bil i et par år. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med leasing av helt ny bil. Da betaler du et innskudd første gangen som er mindre enn det du har å bruke på bil. Da betaler som en fast sum pr mnd og har full garanti. Dermed ingen overraskelser. Burde passe deg ganske bra om du kun har planer om å ha bil i et par år. 

Jeg har vurdert det, men det virker veldig strengt ift.verdivurdering og bruk av bilen generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår