Gå til innhold

Summere opp regler for bremserør bytte?

Ranger emnet


Ragnarok87

Anbefalte innlegg

Hei,

Har byttet bremserør på min bmw e36 1.8L 1998. Har hatt fester ca kvart 10-15 cm ca utenom der eg brukte orginalfestene på bilen.

Men greien er da at eg er litt usikker på reglene rundt bremserør. Altså, de rørene som ligger fra bremsforsterkeren helt bak til bakbremsene (bakhjulene) de ligger delvis uorginalt. Du kan tenke deg at de ligger orginalt helt frem til bensintanken, og der har eg lagt de uorginalt.

 

Skal godkjennes nå på mandag og eg lurer på: Når man legger de uorginalt, kva må man være obs på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke gnisse inntil noe som beveger seg og de skal være festet godt. Husker ikke avstanden i farta men 30cm (og rundt hvert hjørne) kommer opp i hode av en eller annen grunn. Har du festet de hver 10-15cm så er det godt nok.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke gnisse inntil noe som beveger seg og de skal være festet godt. Husker ikke avstanden i farta men 30cm (og rundt hvert hjørne) kommer opp i hode av en eller annen grunn. Har du festet de hver 10-15cm så er det godt nok.

Eine røret passerer akuratt den ene bærearmen til bakstillingen (altså den som holder hjulet oppe). Ligger slik at den ikkje skurrer ani men bekymret for at det ikkje er "lov")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremserør skal være fritt av bevegelige deler og skal heller ikke være festet eller lagt slik at de blir utsatt for bevegelse eller slitasje av noe slag.

På slike steder skal det brukes slanger, som også forøvrig skal være festet slik at de ikke gnisser imot karosseri/hjuloppheng.

 

Altså, så lenge rør/slanger ikke er i direkte kontakt med bevegelige deler og er festet slik at det heller ikke er mulig så skal det heller ikke blir feil på PKK.

Hvis du er usikker kan du laste opp et bilde her så kan jeg ta en kjapp titt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår