Gå til innhold

Problem med clutsj og gir VW Sharan 4 mot.1.9 tdi.(85 kw) Diesel.

Ranger emnet


VW Sh

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har problem med clutch og gir.

 

1. Clutchpedalen går ikkje altid heilt tilbake når ein slepper opp clutcepedalen.Men spretter ut etter ei lita stund. Eller att eg trekker den ut med foten.

 

2 Problem med å få giren ut av første gir.Då går bilen fram sjølv om eg har clutchen inne.

 

3,Av og til problem med å få reversen tilbake ut av gir.

 

Dette er problem som kjem av og til.

 

Når eg rygger kjem det ofte dårlig luft inn i bilen,kan det vere varmgang eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som du bør bytte clutchen din. 

Kan være at fjøra på clutchpedalen er dårlig, men det forklarer bare punkt 1.

 

Dårlig luft er nok bare eksos du drar inn.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein større reprasjon for eit år sidan,da registerreima rauk.Der det vart montert nytt topplokk m/ventiler +++++++++.Montert nytt svinghjul og clutch m/ utløyserlager.

 

For ei veke sidan var den på verkstad for å lufte clutchen. Syntest att det vart noko beire dei første dagane,men no er problema komt tilbake.Clutchpedalen går ikkje heilt tilbake når ein slepp den, ca 3-4 cm må trekke den tilbake med foten eller den sprett ut av seg sjølv.og problem med å få første gire ut av gir ,når det skjer går bilen framover sjølv om clutchen er inne.Får då å få den ut av gir må ein stoppe bilen,slå av tenninga.Har og no merka att det er problem med å få den fra andre gir til tredje gir.Virker som det kjem seg vist eg trykker clutchpedalen veldig hart i botnen.

Virker kanskje att clutchpedalen er lett å trykke inn.

Kan det vere att det kjem falsk luft til systemmet ????

 

VW Sharan 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra den forklaringen der så kan det tyde på at det kommer luft inn i systemet ja, ihvertfall hvis det var bedre en periode etter at clutchen var luftet.

Har du merket om det minker i bremsevæske beholderen? 

Hvis du kan noe selv, kan du titte på slanger/rør til clutchen og se om du ser noe svetting.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Jeg hadde problem 1. Byttet clutch og svinghjul. Svinhjulet var så dårlig at boltene nesten var ødelagt. Jeg mistenker at svinghjulet kan ha bidratt eller at det var et problem med trykkplata. Registrerte ingen lekkasje på uttrykker og i dag er bilen helt fin.

 

I ditt tilfelle tror jeg, basert på de andre problemene du beskriver at det må være lekkasje på uttryker, men det sier du at du ikke har. I så fall ville jeg sjekket om det kunne være lekkasje på hovepumpe. Det vil jo også gi samme problem. Det opparbeides kanskje ikke nok trykk i hovedpumpa til å skyve pedalen ut igjen og samtidig får du ikke nok trykk når du trår inn pedalen til å løfte trykkplata ordentlig fra clutchlamellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår