Gå til innhold

Ettermontere Fistune DAB+ i 4f

Ranger emnet


Audijohn

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg snuser litt på å ettermontere Fistune DAB+ i min 4F (2011). Er det noen som har gjort dette og kan si noe om erfaringene?

Jeg har mailet litt med Bilkomponenter og fikk bl.a. følgende tilbakemelding:

 

"Noen biler har antennetrådene, men har ikke ledninger og kontakt til antennemodul/forsterker loddet ferdig til ruten. Om dette ikke er loddet fra fabrikk har vi sluttet å gjennomføre montering. Det er rett og slett utenfor kompetansen min å få en god lodding når det må loddes direkte til loddepunkter på glass."

 

Jeg har trådene ser jeg på ruta, men jeg har ikke rukket å titte inn under C-stolpen etter ledninger.

 

Er det noen som har vært borti denne problemstillingen?

Bil nå:
Audi A4 8E Avant Quattro 2.0T FSI (BWE) 2007mod
x-biler:
Audi A3 (3-dør) 2.0TDI Quattro, Audi 100 2.3L, Audi 100 2.6L
Alfa Romeo 156 Sedan 1.8TS, Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Du må lodde på ledninger på noen små ledningbiter som stikker ut av ruta.. Ikke vanskelig for en med litt erfaring. Antennemodulen sitter i ett klips. Der er det hull i karosseriet like ved ruta..

 

Jeg brukte ca 1,5 time på alt sammen. Veldig enkelt synes jeg, Tok meg god tid for å ikke ødelegge noe. Det som er mest jobb er å ta bort alt til takstolpen, og å montere det sammen igjen. Selve modulen er kjempeenkel å montere..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp.. Vært null feil. Angrer ikke på dette.

 

Eneste som ikke er med er info om hvilken sang som spilles. Ellers topp

 

Tilkobling av strøm inn på fistune var å lodde på 2 ledere inn før kontakten på mediaenheten i bagasjerommets venstre side.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår