Gå til innhold

a6 2.5tdi V6 mister motorkraft,trenger sårt hjelp...

Ranger emnet


kaaj

Anbefalte innlegg

Heisann,har handlet meg en 2000modell audi a6 2.5tdi v6 150hk versjon. for noen månder siden,og det har vært mye tull med bilen,og vet at dette er upålitlige motorer,eller man kan bli plaget! 

MEN jeg har fått enda et problem, bilen har null kraft,og turbotrykket kommer veldig sent opp(har måler i bilen) den var ikke sånn når jeg kjøpte den,men plutselig så begynte jeg og merke at bilen gikk dårlig,kan ikke ha 4 gir opp en lang bakke for da mister jeg all fart og turtall. 

noen som vet hva dette kan være? 
-N75 ventil? 
-turbo?
-vakum slanger? 

vil bare vite hvor jeg skal begynne,haha. 

luftfilter,topdeksel pakning er byttet.

mhv frustrert audi eier som gikk over fra bmw...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

vakum slange hvor lakk den??

 

Lurer på da min bensin bil ikke har kraft heller på 4 og 5 og bruke 1,25 på mila på jobbkjøring som er 35 min hver vei i 80

 

Har riktignok bestilt noe for å lese av feilkoder

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vakum slange hvor lakk den??

 

Lurer på da min bensin bil ikke har kraft heller på 4 og 5 og bruke 1,25 på mila på jobbkjøring som er 35 min hver vei i 80

 

Har riktignok bestilt noe for å lese av feilkoder

blir vell feil av meg og kalle det vakum slange, men det er slangen ifra luftfilter boks til turbo, den var helt sprekk og ødelagt hele veien rundt ved feste på turbo. 

 

 

fant lekasjen ved hjelp av propan. MEN vær forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. bør vel gå over alt jeg og av den delen fra luftfilterboks og annet.. bensin jeg har og ikke turbo.

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. bør vel gå over alt jeg og av den delen fra luftfilterboks og annet.. bensin jeg har og ikke turbo.

kan alikavell sjekke luftmengde måler, og alle luft/vakum slanger. for lekasje. gjør dette på kald motor kan også bruke startgass men sørg for å ha brannsloknings apparatur i nerheten elller hage slange. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose får jeg i posten snart. Bestilt fra kina en skikkelig en.

Tviler på at jeg får frem noe, men kan jo håpe.

De tynne vakumslangene er jeg IKKE sikker på at er bra nei.

Kjøpe en rull er et godt tips ja. Biltema? hørt de er vakuumslangene dårlige, at de gir seg kort tid etter de var ny ? 

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose får jeg i posten snart. Bestilt fra kina en skikkelig en.

Tviler på at jeg får frem noe, men kan jo håpe.

De tynne vakumslangene er jeg IKKE sikker på at er bra nei.

Kjøpe en rull er et godt tips ja. Biltema? hørt de er vakuumslangene dårlige, at de gir seg kort tid etter de var ny ? 

Har brukt vakuumslange fra biltema på en bil nå i snart et år.

Uten problemer så dem holder nok ei god stund, ser ingen grunn til å ikke kunne kjøpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da kjøpe vi der :-)

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av slanger på Biltema er av skrekkelig dårlig kvalitet. Kjøper du der og bruker de på vakuum så greit nok, men bruk de ALDRI til drivstoff, så sant du ikke ønsker kjøre rundt med en potensiell kilde til motorbrann. Kjøpte bensinslange der og de var fulle av sprekker etter kun få måneder. Har også kjøpt vakuumslange der, sprekker de også etter kort tid, ser ut som de ikke tåler varmen som oppstår i motorrommet? Mitt vennlige tips er derfor, aldri kjøp slikt på Biltema.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår