Jump to content

Bremselys fungrerer ikke A6 stv 4B

Rate this topic


Chris88
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Bremselysene på bilen fungerer ikke. Jeg startet med og sjekke pærene på begge sider bak, sikring og til sist bytta bremselysbryter(orginal) uten hell. Så nå lurer jeg på om det er el-feil.

 

vet noen om f.eks defekt topplampe(bremselyset i toppen) kan stoppe alle bremselysene fra og fungere?

Har noen et forslag om hva det kan være?

 

Tusen takk for evt. svar!

Link to comment
Share on other sites

Aldri vært borti at defekt "topplampe" kutter ut alle bremselysa. Men testet du med nye pærer, og før du sjekket det skrudde du da tenninga av og på? Litt i tvil om bilen din har det mulig for gammel, men hvis den har CAN-styring til bremselysene må tenninga være av før du tester lysene, for hvis styreenheten merker en defekt pære deaktiverer den kretsen til pæra. Eller så kan en tilhengerkontakt lage mye krøll hvis den er dårlig eller at det sitter i en sånn adapter/overgang.

 

Ellers har jeg ikke vært borti slike feil selv uten at det har vært bremselysbryteren. Det du kan gjøre er å ta en telefon til ditt lokale merkeverksted og høre om du kan få prate med en tekniker der, høre om dem har vært borti noe lignende.

Link to comment
Share on other sites

lampe for startsperre lyser kun 1-2 sek før tenningen skrus på. den slukkes så trur ikke det er startsperra? men må få sjekket med obd. håpe den gir noen svar. men batteriet har litt under 12 V ifølge måleren i bilen. kanskje det er grunnen? men hører jo godt at den sviver så ikke veit jeg.

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig litt rart om den skulle stoppe etter du har fått start. Siden du har under 12 V skader det ikke å lade batteriet. Det er ikke startsperra siden lampa slukkes. Videre er det greit å gå over diesel-systemet. Se om det er luft i den gjennomsiktige tilførselslangen til dieselpumpa. Se over returslanger fra dysene. Bare en liten lekkasje på en av returslangene, og du vil ihvertfall få startproblemer.

 

Jeg hadde for litt siden en returslange fra ei dyse med en liten lekkasje, det kom ikke diesel ut, men luft kom inn. Luft inn på retur, tømte tilførselslangen til pumpa, fikk ikke start på bilen.

 

Men igjen, anbefaler å lade opp batteriet før du prøver mer. Det er også en fordel med nok strøm på batteriet når du skal ta diagnose.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Askulf
      Hei,
      Jeg har hatt nokså kul motorlyd siste halvåret, men nå har eksosrøret knekt like bak fleksi-røret så det er på tide med reparasjon.
      A6 C5 2003 1.8tq. Mener motorkoden er awt.
      Jeg tenkte først å kappe på begge sider av fleksirøret og kjøpe et skjøte-fleksirør på Biltema til et par hundringser, pluss klammer for å skru fast. Men de hadde ikke dimensjonen, jeg mente jeg målte mitt til 54mm diameter. Jeg sveiser ikke, så da måtte jeg satt inn bilen på verksted evt.
      Jeg ser at BS bildeler har hele røret til en liten tusenlapp Eksosrør, Foran så vurderer derfor å gå for dette. 
      Hva tror dere om planen? Innspill eller tips mottas med takk!
    • By Askulf
      Hei, har en 2003 A6 1.8tq.
      Har ulyd og slark i venstre forhjul. Lurer på om det er en overkommelig jobb å skifte hjullager? Har mulighet for å låne verksted med hydraulisk presse, men kunne godt tenkt meg å skrudd hjemme. Har også slitte skiver, så bytter nok bremser i samme slengen. Er det andre ting jeg må tenke på, som det lønner seg å ta samtidig? Lurer også på billige kvalitetsdeler, noen tips?
    • By KFD
      Har en Audi A6 2008 Avant med fabrikkmontert innfellbart hengerfeste.
       
      Har fungert fint, men nå lyser varsellampen at festet ikke er felt inn 100% selvom det mekanisk er helt likt som før.
       
      Trykker vridningsbryteren lett ned slutter varselet, det kan derfor virke som det er en stålvaier eller lignende som må strammes.
       
      Noen som har hatt et lignende problem og finnes det en quickfix?
       
      Mvh Kristian
    • By ???
      Hvordan vil en 2,4 V6 bensin oppføre seg om det er en eller to tenner feil påsatt registerreim på den ene siden?
       
    • By aarryk
      Hei,
       
      Lurer på om noen har en Audi 100/200 Avant som har ekstra bremselys montert i bakruta? Denne delen finnes ikke lenger, og er det eneste som jeg mangler.
      Det er visst nok brukt samme del på eldre VW Scirocco på 1980-tallet.
       
      Delen jeg refererer til vises som #1 på vedlagt bilde. Delenummeret er: 855 945 122
       
      Kontakt meg her eller på telefon: 458 51 517
       
       
      Mvh
      Åsmund Rykhus

  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy