Gå til innhold

Bremselys fungrerer ikke A6 stv 4B

Ranger emnet


Chris88

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Bremselysene på bilen fungerer ikke. Jeg startet med og sjekke pærene på begge sider bak, sikring og til sist bytta bremselysbryter(orginal) uten hell. Så nå lurer jeg på om det er el-feil.

 

vet noen om f.eks defekt topplampe(bremselyset i toppen) kan stoppe alle bremselysene fra og fungere?

Har noen et forslag om hva det kan være?

 

Tusen takk for evt. svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært borti at defekt "topplampe" kutter ut alle bremselysa. Men testet du med nye pærer, og før du sjekket det skrudde du da tenninga av og på? Litt i tvil om bilen din har det mulig for gammel, men hvis den har CAN-styring til bremselysene må tenninga være av før du tester lysene, for hvis styreenheten merker en defekt pære deaktiverer den kretsen til pæra. Eller så kan en tilhengerkontakt lage mye krøll hvis den er dårlig eller at det sitter i en sånn adapter/overgang.

 

Ellers har jeg ikke vært borti slike feil selv uten at det har vært bremselysbryteren. Det du kan gjøre er å ta en telefon til ditt lokale merkeverksted og høre om du kan få prate med en tekniker der, høre om dem har vært borti noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lampe for startsperre lyser kun 1-2 sek før tenningen skrus på. den slukkes så trur ikke det er startsperra? men må få sjekket med obd. håpe den gir noen svar. men batteriet har litt under 12 V ifølge måleren i bilen. kanskje det er grunnen? men hører jo godt at den sviver så ikke veit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig litt rart om den skulle stoppe etter du har fått start. Siden du har under 12 V skader det ikke å lade batteriet. Det er ikke startsperra siden lampa slukkes. Videre er det greit å gå over diesel-systemet. Se om det er luft i den gjennomsiktige tilførselslangen til dieselpumpa. Se over returslanger fra dysene. Bare en liten lekkasje på en av returslangene, og du vil ihvertfall få startproblemer.

 

Jeg hadde for litt siden en returslange fra ei dyse med en liten lekkasje, det kom ikke diesel ut, men luft kom inn. Luft inn på retur, tømte tilførselslangen til pumpa, fikk ikke start på bilen.

 

Men igjen, anbefaler å lade opp batteriet før du prøver mer. Det er også en fordel med nok strøm på batteriet når du skal ta diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår