Gå til innhold

Registerkjedebytte 1997 E240 V6


trygvecowboy

Anbefalte innlegg

Har begynt å få litt tikkelyd under gasspådrag med min gamle traver. Under normal marsjfart høres ingen tikking. Bilen er gått 260 000 km, og da er det vel rimelig å anta at registerkjedet begynner å bli slakt. På Mercedes sa de at når lyden først har begynt å komme så kan det ta alt fra en dag til ett år før kjedet ryker. Bilen er jo super å kjøre - så jeg kunne tenkt meg å holde liv i den litt til, men ikke for enhver pris. Ringte Mercedes lokalt - og de skulle ha 20 000 (!) NOK for jobben. Når bilen har en markedsverdi på ca 10 000 er det jo uaktuelt å gjøre dette på merkeverksted.

 

Er det noen som har peiling på hva dette koster i Sverige? Ellers har jeg noen bilkompetente kompiser som sikkert kan gjøre jobben for meg, men da er jeg nysgjerrig på hva delene koster, og hva som er normalt å ta for en slik jobb? 

Takknemlig for link til hvor det er gunstig å kjøpe det man trenger til registerkjedebytte :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tipper du fiår deler til den hos Trond Horg Ellingsen http://the.no/

De har vært kjempesnille med meg:-)

Nå husker jeg ikke alle motorene på gammel Mercedes men du må nok regne med at det ikke går å tre kjedet gjennom, men at du må av med forpartiet av motoren for å legge det om for hånd. Da bytter en egentlig kjedestrammeren også.

Andre navn jeg kommer på i farten er Fuglestad bil på Vikeså langs E139 http://www.fuglestad-bil.no/

Mange av mekanikerene der er, eller var i hvert fall, avhoppere fra bertel o steen.

Så er det en som skaffet billige deler på Danmarksplass i Bergen, hva var det nå han het...husker ikke, men kan nok finne ut av det om nødvendig.

Trond Horg Ellingsen sender forresten over hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår