Gå til innhold

93 b230fx drar ikke HJELP!

Ranger emnet


SStande

Anbefalte innlegg

kjøpt en 93 volvo med b230fx motor for og bygge i en 79 244, tenkte jeg skulle få den til og gå som den skal før jeg tar motorbytte på bilene.

men står litt fast her.

 

Bilen drar forholdsvis greit opp til 3000-3500rpm og etter det drar den veldig lite, hadde problemer med at bensinpumpen gikk hele tiden dette ble borte og iorden etter jeg byttet styreenheten til bensin. denne var ifra en 90 mod med b230f motor.

men bilen drar fremdeles dårlig.

og det ble problemer med at bilen går dårligere på tomgang ved kaldstart men dette er vel fordi 90 mod har kaldstart dyse og det har ikke 93 mod.

men uansett så drar bilen ikke og jeg har heller ikke feilkoder. Kan det skyldes matepumpe i tank?

om jeg flater bilen fra tomgang så hender det at den skyter litt i insuget også og det kommer kanskje av tenningsproblemer?

 

tar imot ALLE ideer her smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått byttet styreenhet til riktig enhet og da går bensinpumpen som den skal igjen,hoppa i bilen i god tro(kald bil) og kjørte en tur,bilen gikk som den skulle i ca 2 minutter så begynnte den og dra dårlig igjen. har heller ikke feilkoder. noen som har ideer? kan det være noe galt med regreima? kil eller noe på hjulet til reima? når jeg ruser den opp og slipper gassen så høres det ut til at det er en mettallisk lyd i motor. 

Er vel bare og bite i eplet og rive fra hverandre registeret og sjekke der,skal også bytte kjøleveske giver til styreenheten og. Hjelper ikke dette så veit neimen ikke jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering...

registeret er fint.. på tomgang står motorn og hopper og rister,høres ut til at den går på 3.. men ved gass hørest den normal ut.. bare lat..

tar jeg av lmm på tomgang dør motoren helt. dysene er målt til 16.2ohm,rotor og fordeler er byttet,og har fremdeles ingen feilkoder. tempsensor til styreenhet er målt til 6.9Kohm ved 3.5- grader.. skal være 6Kohm ved 0 grader.

pluggledninger er byttet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

tikkende lyd ja, høres ut til og vær helt forran på motor.. kan være ventiltikk.. reg reima er sjekket 2 ganger smile.gif uten hell :\

har byttet temp sensor også uten hell..

tomgang systemet er i orden etter mitt hode,men kan ta feil :p nå har jeg omsider fått feilkode på lamda.. men det har vel naturlige grunner siden den får mye i starten og soter kanskje?

Skal renske den idag og måle den om den regulerer atter en gang.. begynner og gå veldig tom for ideer.. kanskje det er noe mer fatalt?

Tar imot ALLE råd folk kan komme med biggrin.gif

 

har sjekket nr på styrenhet også og den stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår