Gå til innhold

Diverse feil cx5 2015

Ranger emnet


kev84

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på et par ting ang nye cx5 2015.
Kjøpte denne for noen måneder siden og har siden det oppdaget et par ting som jeg lurer på om andre har merket på sin.

1: Dugg på insiden av kamera i frontvindu.
Kjørte fra geilo til tønsberg med dette i helgen og fant det veldig frustrerende da alle funskjoner derifra ikke fungerte. har også merket dette tidligere på kortere turer. det hadde riktignok vært ganske kaldt på fjellet, men forvarmet bilen med full guffe i ca. 20 min før jeg kjørte og dette problemet vedvarte hele veien ned og ble ikke bedre før jeg var hjemme og bilen sto i garasjen en stund. feilmelding på skjermen hele veien. Ringte min forhandler dagen derpå og fikk beskjed at vinduet ikke var kjemisk tett så dette kunne forekomme. og var ikke noe å gjøre med?? altså skal jeg bare godta at bilen har færre funskjoner når det er duggforholder?`noe som er svært ofte der i vårt langstrakte land.

2: Autodimm fjernlys.
Fungerer dårlig. Slår av fjernlysa når den ser julelys fra hus i veikanten, kommer det motgående bil (ovenfra og ned mot meg) altså jeg kjører mot en oppoverbakke og den kommer nedover så slår den seg ikke av og det resulterer som regel i at de blinker på meg for at jeg skal dimme. Og for å skru av auto lysa må jeg skru 2 hakk og det ene hakket blir de slått helt av. Dette er jo helt tåpelig at det fungerer på denne måten og fungerer heller ikke hvis du har dugg på kamera sektionen selvfølgelig så da må jeg bruke det manuelt uansett...

3: Skinn interiør.
Jeg bestilte med skinnseter, og da jeg fikk bilen så jeg at skinntrekket bak ikke var "komplett" eller montert riktig.
Fra begge setene bak er det ca 5 cm med det trekket som er mellom setene (ikke skinn, men fløyel eller noe) som strekker seg over på sidesetene. kan virke som kanskje er montert skjevt på en måte på begge setene. Der fikk jeg også beskjed fra forhandler at dette ikke var noe de kunne gjøre med. Det er jo en skjønnhetsgreie, men alikevel så har jeg kjøpt en ny bil og det stoffet sliter seg fortere ut enn skinn. spesielt hos oss som har barn.

4: dab radio
Denne er treg å skifte kanal noen ganger opp til 10 sekunder. Ofte så må den søke på nytt uten at jeg bytter kanal icon_sad.gif

Håper det er noen der ute som gi meg noen tips, råd eller dele erfaringer med meg ang. disse probleme.
Kjenner jeg ble ganske irritert etter dette dugg greiene og forhandler bare sier at sånn er det bare.

God jul og godt nyttår

Hilsen 

Kevin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår