Gå til innhold

Kjøp av første Audi!

Ranger emnet


Rasmus2012

Anbefalte innlegg

Heisann, godtfolk!

Jeg har fått meg en ny jobb, og trenger dermed en ny bil jeg kan bruke til å pendle med.

Jeg har vært mye på finn, og funnet frem til at en audi a3 kanskje kan være noe.

Bilen jeg har funnet, er en 2006 1.9 diesel a3.

Bilen er gått ~140k, og ser veldig bra ut mtp rust og andre skader en 10år gammel bil ellers vil få.

 

Her kommer mine spørsmål!

Jeg har prøvekjørt bilen to ganger, og den virker å gå bra, men jeg føler at den bråker veldig? Min andre bil er bensin, men jeg har da kjørt en del diesel før også.

Audien brenner en del olje, men eier sier at dette visstnok er sjekket og normalt(?)

Når bilen skal starte, virker det som om den nøler litt(0.5s kanskje) før den starter opp.

 

Bortsett fra dette, er det kun en slags knitrelyd når bilen svinger i lav fart. Ikke noe voldsomt, kan være det bare er grus el. i dekket.

 

Håper på mange, og gode svar!!

 

Rasmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en A3 før og de er gode å kjøre. Jeg hadde en 2004 A3 1.9TDI. Denne bråket også. Men det er jo normalt på den type diesel motor. Kan ikke sammenligne den TDI motoren mot en bensin motor. 

 

Alle biler bruker olje, men spørs hvor mye? 

Og hva mener du med nøler? Du lar glødepluggene få varmet opp dieselen før du vrir om nøkkelen? Det er ikke bare å sette seg inn å vri om nøkkelen på en TDI. Iallefall ikke på vinters tid. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

``Audien brenner en del olje`` tolker eg mer en normalt oljeforbruk, att en ser oljebrenningen på eksosen. Dem fleste diselbiler eg har vært borti som er 10 år eller yngre bruker ikke olje, ikke noe betydeligt, det finnest unntak men da har dem brukt olje fra dag 1. Hatt en del eldre/bilder med høy km stand, som pakninger osv begynner å bli slitt på som sørget for ett ellers høyt oljeforbruk. Men deretter prisen på bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår