Gå til innhold

Octavia: Varsellampe for bremsebelegg lyser - nesten nye bremser!

Ranger emnet


mnj09

Anbefalte innlegg

På min Skoda Octavia 2009-modell har varsellampen for bremsebelegg begynt å lyse - uregelmessig - til og fra! Jeg skiftet skiver og klosser på alle 4 hjul for ca. ett år siden og lurer på hvorfor lampen lyser allerede nå (kjørt ca. 1500 mil siden) ? Kan det være en feil på sensoren - og hvordan sjekkes dette? Hvordan fungerer denne sensoren - og er det noen som har tilsvarende erfaringer?

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsellampa lyser om det blir brudd i kretsen med bremseklossene - enten slitt kloss eller brud i ledning / dårlig kontakt.

 

Sjekk først om klosser kan være nedslitt. Klossene på innsiden blir ofte mest slitt, men vanskeligst å se.

 

Sjekk for dårlig kontakt til bremseklossene.

Kortslutt kontaktene på en og en kontakt og se om lampa slukker.

 

 

Det er ikke mere å å finne ut med VCDS.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig at det blir dårlig kontakt i kontakten til varslere ute ved klossene foran. Kan prøve å bruke litt kontaktspray i kontakten og se om det hjelper, eller så hender det at vi må klippe av ledningen på bremsekloss siden ved kontakta og bruke kabelsko for å koble de to ledningene sammen for at den skal slukke.

 

Er litt dårlige de følerne der som sitter i bremseklossene på VAG desverre.

 

Skal også kunne deaktivere klossevarsler med VCDS/VAG-COM inne på "Instrument Cluster - 17", men har vært borti noen audi-moddeler hvor du ikke får gjort det.

 

Og hvis du ikke har elektronisk parkbrems så er jeg ganske sikker på at du ikke har varling til klossene bak ;)

 

@Individual: Så vidt jeg vet får man ikke sjekket hvem av varslerne på bilen som varsler for slitte klosser på bilen med VCDS, hverken om det er foran eller bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår