Gå til innhold

førstebil max 40k

Ranger emnet


Jonny67

Anbefalte innlegg

Alle biler kan du gå på en smell. Selv en sikker Toyota Avensis kan du gå på en smell med. 

 

Så passaten du linker til over er grei, men du er skeptisk til tyske biler? 

Ikke hatt noen av de andre bilene så det får noen andre si sin mening om

har alltid sett bra på tyske biler! men hørt av venner å vennene dems om masse trøbbel med billige audi'er. da igjen kjøpte dem de til 10-20tusen da. så vis jeg kjøper en til 40tusen så vil den vel være en god del bedre. men kunne du linka meg til en audi a6 du mener er et bra kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat 3B, 3BG, (Audi A4 B5) og Audi A6 C5 er vel så og si samma bil under skallet. 

 

Sånn som ditt eksempel da, ferdig senka bil med store felger. Anlegg. +++. Det er "aldri" et godt kjøp. (Iallefall ikke i den prisklassen). 

 

Et godt kjøp er en 1 eiers bil, som står "høyt" og fint på originale demper og fjærer. 15" felger med originale 205/55 dekk (om ikke det var 195/65). Standard anlegg. Men det er det jo ikke så lett å finne.. 

 

Et rask søk på finn ga meg disse treffene

Denne så passe original ut + nylig byttet reg reim
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67261772&searchclickthrough=true

 

Litt bobler i lakken, men ser ellers grei ut
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68533592

 

Litt over prisen, men godt utstyrt bil. Pent interiør
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=64820407

 

Mye nytt, sterk og riktig 1.9TDI motor på 130hk
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66017786&searchclickthrough=true

 

...er også mange flere der ute. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler under 50'000,- må en beregne å koste på uansett.

De har stort sett rullet over 200'000km alle sammen og de aller fleste er rundt 15 år gamle eller eldre.

 

Moralen er, du kommer ikke unna vedlikeholds og reparasjonsutgifter, men en bil som har byttet mye understells og bremsedeler har allerede byttet de delene som oftest går føyka på gamle bilder.

Har motoren hatt jevnlig service så er de aller fleste (med noen unntak) driftsikkre nok til å gå 350'000km+

Biler med mye fancy duppeditter har større sjans for å få feil på nettopp dette, men jo nyere bilen er jo mindre er sjansen da teknologien er blitt bedre.

Jeg hadde kjøpt det som faller meg inn, om det er diesel eller bensin bryr meg mitt bak, men hvis du bare kjører i byen bør du vurdere å velge bensin grunnet sot og varme problematikk på dieselmotor. Hvis du derimot kjører i byen innimellom eller en sjelden gang så hadde jeg utelukkende kjøpt diesel.

De går rimeligere og drivstoffet er billigere.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt anbefale deg bil, men det er etter MINE preferanser og det er en bil JEG kunne kjørt og trivdes med, det betyr på ingen måte at det er en bil DU vil like.

 

Audi A4 B6 --> Med 1,9TDI eller 1,8T. Om du vil ha automat, manuell Quattro eller fremhjulsdrift må du evt. finne ut selv.

Audi A6 C5 --> Samme motorvalgene her. Ligg unna 2,5TDI og 2,4 v6. Dieselen sliter med kammene og bensinmotoren er tørst og lat. I 2003 kom det en facelift.

Audi A3 8P --> 1.6TDI, 2.0TDI, evt. 1,6 bensin, men den er lat. 

VW Passat 3GB eller 3C --> Samme motorvalgene som A4 på 3GB og 2.0TDI evt. 1,6 bensin på 3C.

 

Dog. hadde jeg heller lagt inn mer penger evt. tatt lån og kjøpt ny(ere) bil.

Kjøp en bil som går ut av leasingavtale eller er byttet inn etter 3-4 år, det meste tapet er allerede tatt og du har fremdeles en "ny" bil som er forutsigbar.

 

Audi A4 B8 ble kåret til Europa's mest driftsikkre personbil i 2012/2013. Jeg har btw. eid to slike og har vært strålende fornøyd.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt anbefale deg bil, men det er etter MINE preferanser og det er en bil JEG kunne kjørt og trivdes med, det betyr på ingen måte at det er en bil DU vil like.

 

Audi A4 B6 --> Med 1,9TDI eller 1,8T. Om du vil ha automat, manuell Quattro eller fremhjulsdrift må du evt. finne ut selv.

Audi A6 C5 --> Samme motorvalgene her. Ligg unna 2,5TDI og 2,4 v6. Dieselen sliter med kammene og bensinmotoren er tørst og lat. I 2003 kom det en facelift.

Audi A3 8P --> 1.6TDI, 2.0TDI, evt. 1,6 bensin, men den er lat. 

VW Passat 3GB eller 3C --> Samme motorvalgene som A4 på 3GB og 2.0TDI evt. 1,6 bensin på 3C.

 

Dog. hadde jeg heller lagt inn mer penger evt. tatt lån og kjøpt ny(ere) bil.

Kjøp en bil som går ut av leasingavtale eller er byttet inn etter 3-4 år, det meste tapet er allerede tatt og du har fremdeles en "ny" bil som er forutsigbar.

 

Audi A4 B8 ble kåret til Europa's mest driftsikkre personbil i 2012/2013. Jeg har btw. eid to slike og har vært strålende fornøyd.

hvor mye mer penger da? samt hva får jeg da for den summen du velger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, vanskelig prisklasse. Jeg mener du må over 100 tusen for å få noe greit. Hvis du har 40k nå, og bruker det som egenandel, får du et billig lån. Og det viktigste er jo at du kjøper en bil du liker selv. Selv har jeg dårlig erfaring med Passat 3BG, der måtte det meste byttes i løpet av et par år, og bilen ble påkostet store summer i deler og verkstedtimer. Det var diesel og automat. 

 

Hvis du går opp i pris, ville jeg sett på BMW 3-serie også.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, vanskelig prisklasse. Jeg mener du må over 100 tusen for å få noe greit. Hvis du har 40k nå, og bruker det som egenandel, får du et billig lån. Og det viktigste er jo at du kjøper en bil du liker selv. Selv har jeg dårlig erfaring med Passat 3BG, der måtte det meste byttes i løpet av et par år, og bilen ble påkostet store summer i deler og verkstedtimer. Det var diesel og automat. 

 

Hvis du går opp i pris, ville jeg sett på BMW 3-serie også.

førstebil til over 100tusen er vel litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen uting med å kjøpe en fin bil som førstebil, det motiverer det bare til å ta bedre vare på den og ikke herje den istykker.

 

Jeg må henge meg på JChE, tror nok det meste under 100'000,- er risikosport hvis du vil ha et så enkelt bilhold som mulig.

Ja, jeg har også sett/hørt om mye problemer på 3GB, men i den prisklassen vil jeg alikevel påstå at det er en sterk konkurrent. 

 

115'000,- på 5 år med 40'000,- i egenkapital er ca 1'500,- i mnd. Går du ned til 3 år er det 2'400,- i mnd.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67386627&ref=ads&myad=67386627 noe bra? rusten blir fiksa svart av en kompis av han for 1000kroner. han selger for 32k. feilen som ble funnet i naf test sa han at det ikke var å bry seg om(NAF test viste lekkasje ved høyre støtdemper som jeg har skrevet i annonsen. Bilen gynger ikke og det merkes overhode ikke under kjøring. Vært hos verksted og de sa de kunne bytte, men at det ikke var nødvendig med mindre jeg absolutt følte for å bruke penger.). han monterer også med http://www.ebay.com/itm/111852863570 da blir prisen tilsammen 35000kroner sier han. er dette noe bra bil å gå for? reg inkl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust på dører er ikke så lett å fikse. Spesielt ikke på de stedene der. I den kanten der ligger det flere lag med metall presset mot hverandre. Jeg er redd for at du må bytte hele døra og få de lakkert opp. Det fikk jeg beskjed om på en tidligere bil jeg skulle fikse opp. Men tar han bare 1000kr for å fikse den rusta så må det være en super deal. 

 

Du kan jo så klart være heldig. Det finner du ut da du/han begynner å sandblåse området

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rusta er nok ikke overfladisk nei, den stammer nok fra innsiden og så har den gått igjennom falsen. 

Kosmetisk er det enkelt å fikse, men varer ikke lenge, men hva kan man forvente til den prisen.

 

Sikkert en grei bil, men sjekk ordentlig at alt elektrisk fungerer og kjenn etter ulyder/nykking i girkassa.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår