Gå til innhold

Jordingsfeil (?) Eksperter på elektronikk søkes!!

Ranger emnet


kakkao

Anbefalte innlegg

Audi A4 2005 2.0 TDI (mitt første innlegg!!)

 

Problem:

1.     Hovedtaklys i kupé fungerer ikke (pære inntakt) Taklys fungerer både i bagasjerom og baksete

2.     Ingen vinduer fungerer

3.     Bakluke vil ikke åpne seg

4.     Ryggelys fungerer ikke (pærer inntakt, ryggelysbryter inntakt)

5.     Bilen vil ikke låses opp med fjernstyring nøkkel (batteri i nøkkel inntakt)

 

Problemene starta under en MEGET regnvåt aften (fuktskade?) Hovedtaklyslampa funka når den ville (diskolys), bakluka åpna seg selv, vinduene fungerte når de ville (risikosport å åpne de, visste aldri om de kom opp igjen.) Om ryggelysa funka på det tidspunktet sjekka jeg aldri. Og det KAN hende det var denne kvelden at nøkkelen slutta å funke (er en stund siden).

Problemene har vel en sammenheng ettersom det starta samtidig. Bilen har vært kjørt uten gummimatter på golvet en stund før jeg kjøpte den, kan det være noe?

 

Jeg er ingen ekspert på elektronikk men kan se ut som jordingsfeil?

I tillegg må det sies at bilen har vært i kollisjon og har bytta airbager og ”alt” som følger med forover på bilen (måtte blant annet løsne tenningslås). Det må sies at problemene jeg har lista opp skjedde en stund etter kollisjonen, så om det er noen sammenheng der tviler jeg på.

 

Skal sjekke om det går strøm på blant annet ryggelysbrytern i morra og eventuelt legge ny jording for å sjekke om det lyser da.

 

Noen som har opplevd noe liknende eller har noen løsninger på problem 1 til 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet at du har fuktighet i bilen anbefaler jeg å få tørket den opp skikkelig og finne årsaken til at det kommer vann/fuktighet inn i bilen.

Ja, ser du at enheten ligger i vann/er fuktig er det ikke noe vits med diagnose, men er det ingen synlige teng ville jeg tatt en diagnose før du kjøper ny enhet. :)

 

Bor du i Østfold kan jeg være behjelpelig med diagnose.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg demonterte delen nå jeg, ble så nysgjerrig. Litt tegn til fukt rett under der beina er på førerside, utover det så det tørt ut.

Delen ser ok ut, ingen fukt i boksen som enheten ligger i heller. Kun litt irr på den ene kontakta... 

 

Det hadde vært superfint!! Bor i nærheten av Gardermoen.

Det eneste problemet er at den ikke er EU-godkjent og fristen for det var 1.november... 

Kanskje litt sketchy å kjøre gjennom bom osv. eller er jeg paranoid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal oppover og forbi Gardermoen en gang om ikke så lenge, men er ikke helt bestemt når enda, kan gi en lyd når det evt. skjer eller hvis du har "dårlig tid" så er det bare å ture nedover.

 

Hvis kontrollmåneden er november får du to måneder utsettelse før endelig frist, så det er ingen fare å kjøre med den tom. januar.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår