Gå til innhold

start problemer på 850tdi! Noen som kan hjelpe?

Ranger emnet


Volvo850tdi

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg kjøpte meg en 850tdi for ett par måneder siden, bilen har alltid vert tungstartet i mitt eige, MEN nå i det siste har det nærmest vært umulig å få start på bilen..

du kan kjøre laaange turer med bilen, men så blir den stoppet og står i 1time(++) så er den nesten umulig å få start på.
Jeg har gått over glødepluggene og gløde reelet, trur ikke det er her problemet sitter! Bilen kjinner helt til batteriet er tomt, det funker som regel å sette på starkabler da starter bilen som regel etter 10minutter til med kjinning, meget tungvint i lengden altså! er det mulig att det er noe galt med innsprøytningen av diesel? evnt diesel filter?

Er det noen smartinger her som har noen ide på hva som kan være galt med bilen min?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg startet med å bytte de. Bytt alle glødepluggene, luft filteret og dieselfilteret. Spesielt da bilen har stått mye stille. Tror bilen skriker om full service 

 

De tingene er billigst og lettest å bytte. Neste steg blir å sjekke dysene. Om de ikke er tettet igjen. Kondens? Evt kanskje teste dyserens?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har og egen reim som driver dieselpumpa. Om denne ikke har blitt skifta når den skal så strekker den seg og tenningstidspunktet blir feil dermed blir den tungstarta. Den skal skiftes sammen med registerreima, så du bør undersøke når de ble skifta sist. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår