Gå til innhold

Audi A4 1,8TQ

Ranger emnet


Kim94

Anbefalte innlegg

Hallo ! 

 

Jeg har en 1997 Audi a4 1,8 TQ som jeg nylig har chippet. For noen dager siden kjørte jeg opp en bakke og bestemte meg for å se hva den var god for, dro ut 1,2,3 når jeg ligger på rundt 4000 omdr i 4 gir så plutselig mister jeg all kraft, bremser ned og leggern i 5 gir og kjører pent hjem. feilsøkte litte grann og fant ut at Åndingsrøret som sitter under innsugsmanifolden hadde sprekt/eksplodert, da tenkte jeg dette var syndern, dro ned på albjerk å fikk tak på en ny en, byttet denne + resirk ventilen. men fortsatt ingen power, er som at jeg kjører uten turbo, er ingen drag i den, men den er ikke i nødmodus tror jeg, fordi jeg kan fortsatt dra den til 6-7omdr hvis jeg vil bare at det tar litt tid.. Når jeg står på tomgang å gasser så hører jeg turbo trykket blir slipt ut *pssh* men hører ikke at turboen lader, å det gjør den ikke heller tror jeg, den går fryktelig dårlig. har lett etter lekkasjer i vakum slanger osv men har ikke funnet noen enda. men hvis jeg skulle hatt en litt stor lekkasje så burde jeg jo høre lekkasjen? Jeg er helt fersk på dette med Turbo, første turbo bilen min. 

 

Noen eksperter her som har noen forslag til hva som kan være feil? Har lest litt at man kan nappe av slangen til wastegaten? før å se om N75 ventilen er defekt? hvor sitter den slangen ? Bilen er helt orginal utenom Chip og powerfilter. Den begynte også å bruke mye mer bensin når dette skjedde.

 

Takk på forhåndyesnod.gif 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg koblet ifra LMM og kjørt en tur, den ble kanskje en smule kvassere, men var såvidt jeg merket det. Nappet av slangen fra N75 ventilen til wastegaten? og prøvde kjøre, da lada den ! Kjøpte ny N75 ventil å monterte, men fortsatt ingenting.. Begynner å gå veldig tom for ideer.. Tok også av den runde plastikk ventilen som sitter over N75 ventilen, så at det var en fjør inni den. Jeg kunne blåse igjenom den begge veier uten problem, er det riktig ? Noen flere forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår