Gå til innhold

SVINDEL ALARM

Ranger emnet


Rune M2-touring

Anbefalte innlegg

Denne saken har nå tatt en ny vending. Jeg ble kontaktet av vedkommendes far på telefon, og han truer med både advokat og politianmeldelse for det jeg har lagt ut på nett. Han viste blant annet til at det var mindreårige familiemedlemmer i husstanden, og at dette virket truende.

Jeg vil bare på det sterkeste understreke at jeg ikke på noen måte har oppfordret andre til å oppsøke noen på denne adressen, så det er helt klart. Har derfor slettet adressen i dette innlegget.

Jeg er på ingen måte tilhenger av å henge ut folk på nett, og det har jeg heller ikke gjort tidligere. I dette tilfellet er det gjort en bevisst handling for å oppnå egen vinning, og det finnes ikke tvil om hvem som har utført det. Jeg har gitt vedkommende en fair sjanse til å ordne opp, men det var dessverre ikke vilje til det.

Jeg har av hans far fått frist ut dagen til å fjerne alle innlegg i denne saken, ellers får jeg både advokat og politi på nakken. Bør man tvinges til taushet i slike saker? Er dette akseptabel oppførsel? Det er sikkert mange meninger om det der ute, og jeg er mottakelig for all konstruktiv og saklig kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg føye på noe som helst vis, hvis denne saken tas med til en advokat/politi så leverer du bare en motanmeldelse på svindel, du har jo sterk dokumentasjon på alt. Case closed.

Du har ikke gjort noe ulovlig ved å offentliggjøre denne informasjonen, og det er heller ikke oppfordret til noe kriminelt.

Vedkommende eller vedkommende's far kommer ingen vei i denne saken og det at vedkommende's far tar kontakt med deg sier litt om saken, så jeg ville bare kommet med motargument; gjør opp for deg/dere på en redelig måte, enten skaff til veie delen jeg har betalt for eller betal tilbake pengene så forsvinner alt jeg har publisert. Etterkommes ikke dette blir infoen liggende på åpent fora til skrekk og advarsel.

 

Tydelig at det har vært store svikt uten oppveksten her, og det blir heller ikke bedre når vedkommende's far må ut å "true" folk til taushet på bakgrunn av hans eget avkom sin idioti.

 

Nei Rune, stå på ditt og kjør hardt mot hardt. Eneste som gjelder mot slike kjeltringer!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg føye på noe som helst vis, hvis denne saken tas med til en advokat/politi så leverer du bare en motanmeldelse på svindel, du har jo sterk dokumentasjon på alt. Case closed.

Du har ikke gjort noe ulovlig ved å offentliggjøre denne informasjonen, og det er heller ikke oppfordret til noe kriminelt.

Vedkommende eller vedkommende's far kommer ingen vei i denne saken og det at vedkommende's far tar kontakt med deg sier litt om saken, så jeg ville bare kommet med motargument; gjør opp for deg/dere på en redelig måte, enten skaff til veie delen jeg har betalt for eller betal tilbake pengene så forsvinner alt jeg har publisert. Etterkommes ikke dette blir infoen liggende på åpent fora til skrekk og advarsel.

 

Tydelig at det har vært store svikt uten oppveksten her, og det blir heller ikke bedre når vedkommende's far må ut å "true" folk til taushet på bakgrunn av han eget avkom sin idioti.

 

Nei Rune, stå på ditt og kjør hardt mot hardt. Eneste som gjelder mot slike kjeltringer!

 

Takker for støtten!

 

Det er allerede registrert en bedragerisak hos politiet, så jeg vet de ikke de har så gode kort på hånden.

Saken kan jo løses svært enkelt hvis de kan vise litt redelighet og gjøre opp for hele beløpet (motostyringen har jeg ikke interesse av å motta slik saken har utviklet seg)

 

Jeg skal selvfølgelig fjerne alle tråder umiddelbart hvis det skjer. Vedkommende må bare innse at disse pengene ikke tilhører han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Takk for god info! Typisk at "stakkarar" må ha hjelp fra foreldrene. Og når foreldrene støtter opp, sier det litt om utgansgspunktet til svindelpersonen hvorfor han er blitt som han har blitt. 

Tenker politiet får seg en god latter om svindelfamilien dukker opp. Det blir det samme som å grave seg enda lengre ned i søla.

 

Godt å bli påminnet om at slike personer får gå fritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa forbrukerrådet?

De henviser til sine standard klageskjema som må fylles inn. Hvis man trenger juridisk bistand, må man dekke dette selv. En del saker havner nok i forliksrådet (behandlingsgebyr her også), og siden jeg antar at vedkommende ikke eier nåla i veggen finnes det ikke mulighet for tvangsinndrivelse. Det beste er nok bare å glemme hele saken, men jeg har hvertfall fått advart mange fra å gå i samme fella. Trådene vil jo poppe opp i mange år framover hvis noen googler navnet hans (noe jeg også gjorde før denne handelen, men da var det ikke noe på nett som vekket mistanke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår