Gå til innhold

Utfører bilverkstedene en god jobb.

Ranger emnet


Willysbil

Anbefalte innlegg

Har ved merkeforhandler kjøpt 2 stk Peugeot, som har påført meg mange problemer. Den første en 307 kupe 2007 kjøpt ny, problem etter kort tid med sort eksos og dårlig akselrering.  Kontaktet verksted ,inn og ut en del ganger uten noen form for bedring. Min teori var over for verksted , at det  var brist i topplokk  Min teori holdt mål , bilen ble byttet ut med en 307 SW av samme modell km 34 000.  Problem med  denne bilen oppstod  etter kort tid, samme symtom så den nye  bilen. Inn og ut på merkeverksted , i forbindelse med ferietur til hytta på Vestlandet Vil bemerke at bilen er kun kjørt langtur ,ca 300 mil i året, Har brukt samme verksted for å løse problemet, mange teorier med  løse problemet med innjektorrens , katlysatorrens , og til sist full disel servise ved merkeverksted. Bilen ble bare verre for hvert år ,kjørt inn på lokalt verksted med høg kompentanse,, hvor problemet ble tatt på alvor. Kort å fortelle motor i en elendig tilstand kun kjørt 66000 km, registerreim helt oppfliset , brente eksosventiler  og innsug ,samt seter i blokk på syl 2-3 og 4 . Blokk sendt til Cylmo for full overhaling ,her oppdaget de og støpefeil i blokk ,ble utbedret. Etter  videre undersøkelse , tilstoppet  luft og filter for øvrig, glødetråd mellom injektorer røket, og en del mindre forsømmelser. Jeg kar kun kjørt bilen 32 000 km på 8 år, herav bare langturer, resten av tiden i garasje, med andre ord pent brukt . Har hentet bilen, et opplevelse som ikke er å tro, rask å nesten lydløs.

 Spørsmålet er i denne saken ,hvorfor ble ikke bilen fulgt opp på en annsvarfull måte  av merkeverkstedet som eide bilen fra den var nye og etter jeg ble eier ,og hva er årsak til en slik tilstand !!!!!!!!!!!!

post-154334-0-94921100-1446912322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Utrolig trist å høre. Skal ikke nevne hvem men er dette tilfeldigvis en "merke" forhandler på Sørlandet? Min gamle mor kjøpte også ny Peugeot. Motoren kuttet død på motorveien når den var kjørt ca 30000. Fikk beskjed at dette ikke var garanti, det var sånn som kunne skje. Byttet noen følere og en del på turbo på egen regning. Gikk ikke langt tid før abs sensoren og hjullager røk. Dette var heller ikke garanti. Det siste nå er tett partikkelfilter, dette må hun også bekoste selv. Bilen er rullet nå 45.000km. og er ca 4 år gammel. Har hørt mange lignende historier. Etter min mening burde du bare få solgt den bilen din og svelge tapet. Kjøp en annen bil fra et sted som du har hørt at service og kundebehandling er i førersetet. Finnes mange super flinke forhandlere der ute, vil spesielt anbefale Toyota Arendal, makan til kundebehandlere skal du lete lenge etter!

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke negativt med en Peugeot,gode kjøregenskaper og romslig bil,men hva hjelper det når du får problemer med bilen ,og merkeverkstedet ikke utfører en god jobb. Heldigvis har jeg nå fått utført en god jobb av et lite verksted med god kompentanse. Prislappen ble  på neste 40 000 kr for å få bilen opp i normal standard ,etter etterslep på service av merkeverksted siden bilen var ny.

Blir nok å skifte til annen bil ,men det blir bensin,ikke mere diselbil !.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår