Gå til innhold

Startproblemer og hva er startrelé?

Ranger emnet


eurheim

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har prøvd å skave av slik det var beskrevet. Men enden av bakstykket er helt ødelagt, kjenner det med fingrene og det har falt en del løs. Så jeg MÅ demontere nøkkellåsen for å komme til bakstykket og skifte det. Men jeg forstår at det mye arbeid for å få den ut? Hvordan skifter man tenningslås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt arbeid å få ut rattlåsmekanismen da det er trangt. Skru den løs og du ser hva som må demonteres for å få den ut.

Bakstykket har du allerede hatt av, skal du bytte akselen bak på selve nøkkelmekanismen så må rattlåsmekanismen ut ja. Hvordan dette gjøres er, som før, beskrevet i tråden jeg linket til. Les HELE innlegget  - før du spør igjen 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har lest hele innlegget og spør fordi jeg ikke forstår hav du mener med: "Arm med rattlås og tenningslås kan demonteres, er festet med en torx-skrue på rattstammen." og "Da må du ta av rattlåsen, altså skru den av rattstammen"

 

Hvor er torxskruen som du snakker om?

Hvordan skrur du når du sier; "skru den av rattstammen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rattstammen er rattlåsmekanisme (2) festet. På denne sitter også tenningslåsen (1), altså for å komme til å ta ut tenningslåsen (nøkkellås), må rattlåsmekanisme (2) skrus ut. Bolten (7) må skrus ut før rattlåsmekanisme kan fjernes - hvilket i praksis betyr "skru rattlåsmekansime av rattstammen".

 

En annen ting, det er enklere å holde en forståelig og enstydig dialog dersom du bruker riktige benevnelser. Du sier du "MÅ demontere nøkkellåsen for å komme til bakstykket og skifte det". Cluet er at bakstykket har du allerede hatt av, altså den elektriske delen bak tenningslåsen/nøkkellåsen, og tenningslås trengs ikke demonteres for å skifte bakstykket. Dersom AKSELEN ut i bakkant av tenningslås er knukket så er ikke den en del av bakstykket, men en del av tenningslåsen - som du også kan se på bilder i innlegg #3 i tidligere refererte tråd.

 

kCKlu.jpg

 

Bilde fra tidligere nevnte tråd, i innlegg #3, altså bilde av rattlåsmekanismen.

roks5.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår