Gå til innhold

Mistet lappen

Ranger emnet


Uheldig sjåfør

Anbefalte innlegg

Hei.

Har dessverre mistet lappen.
Det var 80-sone og politimannen sa jeg hadde en gjennomsnittsfart på 142 km/t. Samstykket med politet også.
Er en ung kar på 19 år, og hadde halvt år igjen av prøvetiden min. Har ingenting på rullebladet og null prikker på førerkortet fram til det ble tatt fra meg. Jeg lurer på hvor stor straffen kan bli og hvor lenge jeg kan stå igjen uten å kjøre bil?

Har lett litt rundt på nettet og funnet en del informasjon, men det meste ser urelevant ut for min del. 

Takk til dere som tar dere tid til å lese dette å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fra det jeg klarer å finne vil du mest sannsynlig vil du være uten lappen i 13-19 måneder. I tillegg vil saken bli tatt opp i tingretten og dommeren vil gi deg en dom, her er det ikke en direkte fasit på hvilken straff du vil få men det er noen retningslinjer slik jeg forstår det.

 

Ut i fra retningslinjene ser det ut til at du kan forvente deg en ubetinget fengselsstraff, noe som betyr at du må sone noen uker i fengsel. Fra lignende saker virker dette til å være alt fra en uke til i underkant av en måned, er ingen advokat eller dommer så ta dette med en klype salt. (uansett her er kilder : Uten lappen og Retningslinjer felgselestraff ) 

 

Du vil nok etterhvert få en advokat slik at du rådføre deg med han, får nok mer konkrete svar da. 

 

Har forøvrig en kompis som mistet lappen, han ble målt i 127 km/t i 70 sonen, etter retningslinjene ville han normalt ha fått en fengselsstraff, men farten ble satt ned til 124 km/t da han fikk dommen slik at han unngikk fengsel og heller fikk samfunnsstraff. Så de kan jo være litt snille av og til, må nesten bare vente å se. 

 

Du føler deg nok uheldig, kan jo være fort gjort når man er ung (og dum cab.gif ) Men tia går fort, plutselig er lappen tilbake.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår