Gå til innhold

Camber Passat 3bg 2002 mod

Ranger emnet


Dag Robert

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har kjøpt en Passat 2002 mod, og den spiser dekk som f... på innsiden. Så jeg tok en firehjulskontroll på den, men de sa det ikke gikk å stille camber på disse bilene :-/ Noen som vet om dette stemmer? Forrige eier byttet hele forstillinga, men tok ikke noe kontroll etter dette. Hvis det er fast camber på bilen, hvorfor spiser den dekk da? 

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når ble denne justeringa foretatt?

Ja, selvfølgelig kan det være noen feilproduksjon i delene, men bare så du vet det, du skal ha litt negativ camber.

Hvilket dekkmerke kjører du med, hvor gamle er dekkene og hvor langt er de gått?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble justert for 3 uker siden kan du jo ikke påstå at den fremdeles sliter på innsiden.

Dog. bør du være klar over at mye toe-out sliter noe vanvittig på innersiden av dekka.

Visa versa for toe-in..

Tviler sterkt på at det er camber'en som forårsaker skjev slitasjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dekkene har gått fra godt med mønster til sliks på 3 uker kan jeg love deg at spissing ikke stemmer...

Ei heller fører negativ camber til utslitte dekk så fort, og det kan jeg både bevise og garantere.

 

Jeg har ei gammal boble med mellom 150 og 200hk og kjører ikke veldig pent, bruker også noen av de mykeste dekkene du finner på markedet, Toyo R888 i Super Soft.

Bobler får som kjent mye negativ camber bak når de senkes.

Kjørt en hel sesong med masse banekjøring, herjing og spoling, dekkene fins ikke slitt på innersiden.

 

For å gi det et eksempel på hvor mye camber jeg har bak, yttersiden av dekket er ikke engang nede i asfalten når jeg kjører rett frem!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår