Godbil Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 Hva med stasjonsvogn? Det er det mest populære karosseriet i Norge, og dermed er det fler av de på markedet, dog. er den noe dyrere i pris. Hvis du er ute etter plass er coupé det definitivt dummeste valget du kan ta Jeg har ikke behov for stasjonsvogn. Coupé eller sedan har den formen jeg er ute etter. Men takker for innspill :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2015 Har du mye småkjøring, så er bensin det beste vvalget, har du mye langkjøring, så kan du velge diesel. Det med utvekslinger nevnte jeg for å opplyse om hvorfor en bil kan være treg, mens en annen kan være kjapp, for det er ikke samme utvekslingen I alle biler, kan også være forskjell innen samme modell Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet November 21, 2015 Rapporter Share Skrevet November 21, 2015 denne forteller litt om subaru 4x4 system verd å se varer i 3min Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 21, 2015 Rapporter Share Skrevet November 21, 2015 Leter du så finner du også tilsvarende videoer om Audi/VAG. Her er en Golf 5 4-Motion som har nesten samme system som Audi. Haldex og Torsen diff. er det som skiller. https://youtu.be/CQPNH4XRbWA?t=6m33s Audi/VAG og Subaru er de bilene i personbil klassen som har det beste 4wd systemet, men jeg mener fremdeles at det ikke er et fullverdig 4wd system for uten elektronikken vil en bil med Haldex stå å spinne på et fremhjul. Biler med Torsen vil spinne på et fremhjul og et bakhjul når diffen etterhvert begynner å "låse", men har den feste på 3 av 4 hjul vil den bare spinne på det hjulet uten grep. Det samme gjelder Subaru. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 21, 2015 Rapporter Share Skrevet November 21, 2015 Fant video der bmw viste seg frem. Bmw x3 vs audi q5 Bmw klarte løypa med glanss, audi kom seg ikke forbi den ene hindringen what so ever. https://m.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 21, 2015 Rapporter Share Skrevet November 21, 2015 Sverre, søk litt videre så finner du videoen som BMW IKKE har staget. Det der stemmer overhodet ikke, her har de gjort noe muffens med styring av senterdiff. Kjærringa kan forøvrig heller ikke kjøre. For at en torsen diff. skal virke må det holdes moment på drivlinja i hvertfall et sekund eller to. Som f.eks denne: Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 22, 2015 Rapporter Share Skrevet November 22, 2015 Men dem kjørte både bmw og audien likt i videoen da :-) Eg har ikke noe som helst form for mening hvem som er bedre, eneste med 4hjulsdrift eg har kjørt er en ASX, ikke noe som helst erfaring, kom barre over videoen :-)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 22, 2015 Rapporter Share Skrevet November 22, 2015 Da vil jeg gjerne høre forklaringen på hvorfor Audien på videoen jeg linker til på mystisk vis klarer det? Den du viser til er det BMW som har arrangert, og da er det jo en grunn for at Audien ikke skal klare det, nettopp for å fremme BMW sitt 4wd system. Hvis du leser opp hvordan xdrive er konstruert og ser på videoen så skjønner du at dette er manipulert. Xdrive bruker en våtclutch pakke i girkassa for å overføre kraft, og det er helt tydelig at den bilen i videoen fordeler 50/50 med sperre for det er ikke engang antydning til hjulspinn på verken fremhjul eller bakhjul. Xdrive har fordelen at det kanskje reagerer litt kjappere enn Quattro med en Torsen diff, men i prinsippet så fungerer de på akkurat samme måte. Quattro73 og Sverre E Olsen reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.