Gå til innhold

Touran - Forvarmer/motorvarmer? Svak varme

Ranger emnet


Jostein Hanken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vet ikke den tekniske betegnelsen, men på min Touran har jeg en fjernkontroll som jeg trykker "on" på så starter varmen i bilen, selv om bilen ikke går. Jeg kjøpte denne 2009 2.0TDI R modellen til påske, har ikke testet denne forvarmeren før nå som kulden har kommet.

Selv om jeg setter denne på 30min før jeg setter meg i bilen er det bare såvidt doggen av ruta er borte, det er fortsatt like kaldt inn i bilen. Tar jeg hånden over ventilene er det såvidt det kommer ut luft.

 

Når jeg starter bilen funker alt "fint", den varmer seg fot opp, blåser som bare juling når jeg skrur opp effekten etc.

 

Så mitt spørsmål er: Kan jeg justere effekten av denne "forvarmeren" på noen måte? Eller må jeg bare slutte å bruke fjernkontrollen, men heller programmere den til å starte feks kl 6 om morningen så den får 2t med effekt før jeg setter meg i bilen?  Hva skjer da med batteri etc om den må stå på så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, denne brenneren har 2 trinn som justerer seg automatisk. Under 60 grader på kjølevæska, full effekt - over 60 grader halv effekt.

Hvis det kommer varm luft ut av dysene når den har gått i 20-30 min så er det viftehastigheten som er problemet, alt. spjellposisjonene.

En diagnose vil fortelle om det er feil med styring av brenner eller kupevifte eller om det er feil på spjeldmotorene.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår