Gå til innhold

Vifta går hele tiden på Audi caben..............................

Ranger emnet


Millmaker

Anbefalte innlegg

Har en 92 modell cab som jeg IGJEN tar et lite røsk på. Målet er fremdeles å få den på veien igjen!

 

Men, jeg satt inn nytt batteri i dag og vred på nøkkelen..................brrrroooooommmmmmm!!!! Femmeren synger igjen!

 

Men selvfølgelig oppsto det en ting som ikke er helt riktig. Når jeg koblet til nytt batteri så begynte kjølevifta å gå med en gang.............ikke stopper den igjen heller, den bare går uansett. Noen som kan forklare hva det kan være??

 

Selv om jeg tar ut nøkkelen av bilden så går den, tomt batteri fort hvis den fortsetter slik..................

 

Så til alle, hjelp! Er en 2,3 liters motor for de som lurer på det, og det er vifta som sitter bak radiatoren som spinner hele tiden.

 

 

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

152otxy.jpg

 

Noe som mangler her?

 

Ser ut som den tappen mangler noe, og den bryteren er aldri i kontakt med noe som helst ved gasspådrag eller noe. Så hva kan det være?

 

Edit: Fant ut av ved omtrent full gass så toucher den lille stolpen borti bryteren allikevel, så det er sikkert i orden allikevel.

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor reléet til vifta står husker jeg ikke, men er enten over pedalene eller i reléboksen under panseret.

Bryteren for full gass er for å deaktivere lambda ved full gass. Du skal høre det klikker i bryteren ved full gass, dersom den fungerer og er riktig justert, å bare touche borti er ikke nok ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av den ene ledningen på termostaten, men vifta fortsetter å gå. Får prøve å finne releet du snakker om. Sitter det i sikringsboksen?

 

Du har to reléer for vifta (ref. tegning), det ene styres av termobryter bak på toppen (lufttemperatur i motorrom). Det andre styres av termobryter på kjølevann.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei  du!

Nei jeg fikk ikke det i orden, skal feilsøke litt mer nå som varmen kommer fremover. Jeg sjekket den termostaten nevnt i tråden her, men det er ikke den. Vifta gikk like herlig om jeg koblet fra den ledningen som nevnt.

Og så er jeg veldig usikker på hvilket relè som faktisk går til den vifta, må feilsøke litt mer der.

 

Gi meg gjerne beskjed om du finner ut noe på din bil, kanskje vi kan finne ut problemet sammen?

Femmerlyden, sitter som støpt i hue for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår