Gå til innhold

1.9TDI mister dieseltrykk etter en natt i bakke?

Ranger emnet


Gumball

Anbefalte innlegg

Har akkurat samme problemet, og har fått sjekket dysrne og skiftet pakninger. Har lest at noen installerer en enveisventil på dieselslangen, prøvd det? Husker bare ikke helt hvem av slangene det var

Den bør settes så nærme tanken som mulig tror jeg, problemet mitt er at det er plastslanger rett fra løftepumpen. Skal prøve å sette en før filteret i motorrommet.

Har du prøvd å bytte filter eller t stykket m o-ringer på filteret?

 

Noen som foressten vet om denne passer?

http://m.ebay.com/itm/181889970260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke montert ventilen enda, men tenkte å ha den like ved dieselfilteret, bare litt usikker på hvilken slange som går hvor. Hadde er oversiktsbilde der noen hadde montert ventil men finner det ikke igjen.

 

Er blitt nyttet filter og t stykke, men skal bytte filteret en gang til, har også kjøpt noen meter drivstoffslange så skal begynne å bytte ut.

 

Men noen dager starter bilen perfekt å går normalt selv om den har stått lenge, andre dager er den litt mere vrien, starter på 2 forsøk da, men er lat de første minuttene til den blir varm. Da kommer det også skikkelig turbolyd når jeg girer, men det gir seg når den er varm. Har funnet ut at akkulatoren på turboen sitter fast, har en turbo liggende så skal bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Synes det høres ut som løfte pumpen som begynner å bli dårlig.

Har du hatt ute pumpe enheten fra tanken??

Bruker jo å være noen slanger og filter bak i tanken å blir det en liten lekkasje der blir det jo ett problem.

Så bruker det jo å være en catch tank i inne i tanken.

Har noe kommet så ned i tanken å kan hindre tilsig til den vil du få ett problem.

 

Husker ikke hvordan diesel rør og slanger er på den bilen men er det noen slanger under panseret på den så bytt ut den med en gjennomsiktig dæ vill du se om det kommer litt i systemet og om det sirkulerer.

Er det bare plast rør går det jo å kutte bort en bitte å sette inn ett slangestykke men da må du bytte ut det røret etter en stund da dem blanke slangene ikke er så glad i diesel over tid.

 

Vis du skal kjøpe deler gå inn på eBay.de lett å finne delene og går fort å få delene fra Tyskland.

Å ikke minst billig.

Ny diesel pumpe (rotor pumpe) til en afn kosta 20.000 på vw her i byen. 4000 inkludert frakt fra Tyskland.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Byttet løftepumpe i dieseltank, dette hjalp heller ikke, mens jeg byttet så jeg at det var et sot lignende belegg på pumpen og rundt hele tanken, olje, eller bare skitt fra 12 år med diesel i tanken? Renset iallefall og satt i ny pumpe. 

 

Deretter ble dysetetninger byttet, skulle ha gjort dette med en gang, for det FUNKET!

Har testet over flere uker, ikke noe tvil om at det var dette. 

Legger ved bilde av pumpen, med litt fingerklass på. Tror det er en tynn oljefilm, når dysetetninger er defekte så går olje inn i dieselsystemet?

 

 Bilde av pumpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skiftet ikke selv, tanken var å gjøre det, men hadde svært lite lyst, eller tid. 

Vet det kan gjøres selv på en ettermiddag, må være veldig forsiktig med o-ringene rundt dysene, vet man får kjøpt kit som gjør dette enklere, og uten å skade de eller ripe dysene. 

Det finnes noen filmer på YouTube som viser greit hvordan det foregår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår