Gå til innhold

Termostatbytte Passat B5 1,8

Ranger emnet


Axelshei

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte termostaten på min 1998 Passat B5 1,8 bensin. Et mareritt å demontere da den står i under motoren. Uansett, når jeg prøver å sette det sammen igjen etter masse knot får jeg det ikke tett... noen råd til hvordan man setter det sammen igjen?? Termostaten blir jo åpenbart ikke stående i blokken av seg selv..

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang hadde jeg satt pakningen inn først, SÅ termostaten så det var jo feil. Men selv om jeg satt det i riktig rekkefølge, ble det fortsatt ikke tett. Det ble derimot tett da jeg brukte den GAMLE tetningsringen! Og måten jeg fikk termostaten til å sitte uten at jeg holdt den var å sette den inn med fett.

Forresten ser jeg nå at jeg har satt inn temostaten feil vei i forhold til denne tegningen, men riktig i forhold til hvordan den stod fra før av.. Har det noe å si?

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen er vel like "bra" som bilxtra og biltema sine vel(?). Vil anbefale deg å kjøpe termostat hos Møller. Vært flere her inne som har fått problemer med kjøling/varme etter kjøp av uoriginale termostater. Jeg er en av de. Jeg kjøpte min hos bilxtra, fikk problemer. Satte bort bilen til Mekonomen. De byttet termostat, samme skjedde igjen. Satte i original termostat, problemene borte 1-winking.gif

 

Dette var på en 99 Audi A6 med 1.9TDI motor da. Vet ikke om TDI motorene er litt mer følsomme på termostaten og temperaturer

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotorer er utvilsomt mye mer følsomme på temperaturer. Mekonomen skal jo være tilnærmet like bra som originalt, er jo langt i fra billig der! Jeg satte en gang inn en termostat fra Biltema på en bil. Den fungerte i to mnd, så ble motoren overopphetet. Satte inn en fra Mekonomen i stedet, og temperaturen var perfekt resten av tiden jeg hadde bilen

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår