Opel1 10 Report post Posted October 6, 2015 Hei Jeg har noen dekk fra gamle bilen som jeg vil ha over på "nye bruktbilen" dekkene er 2 år gamle mens de jeg fikk med nye bilen er 5 år litt dårlig. Har hørt litt med verksteder i Oslo og de skal ha nærmere 1000kr på å flytte dekket over fra ene til den andre. Høres ekstremt mye ut. Hva synes dere? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Espen Solheim 10 Report post Posted October 6, 2015 Nei synes ikke det var så mye det tar litt tid så skal det balanseres, demonteres og monteres, eg vett flere her tar 1600-1800kr for jobben og de tar også ekstra om dekkene først skal av de gamle felgene sånn att de må ta av 8 dekk. Eg gjekk mye på bensinstasjonen her i byen før da tok 150kr for hvert dekk men dekkfirmaene lever av og selge dekk så de virker lite interessert om du ikke kjøper nye dekk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Opel1 10 Report post Posted October 6, 2015 Skjønner men er det mulig å ta av dekkene på enkel måte? På ene dekket har jeg tømt luften helt pga jeg lakkerte felgen. Men går den an å demontere den uten maskin? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TKarlsen 10 Report post Posted October 6, 2015 vinkelsliper ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
opel astra 20 Report post Posted October 6, 2015 Du må ha maskin for dette, jeg kan gjøre dette får 850kr Om det er vanlig felg, om du holder til i oslo . hvor stor felg er det, eller hvor stor er dem? Du skal bare ha lagt dekkene over på annen felg? Og hvilken lakk har du brukt om det ikke er bra lakk som sitter så kan det ta noe skade, men det går som regel greit. 1 Espen Solheim reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
opel astra 20 Report post Posted October 6, 2015 vinkelsliper Haha den hva go. Hvordan skjøte sammen dekket etter på? Quote Share this post Link to post Share on other sites
opelduude 21 Report post Posted October 6, 2015 Du får legge ut en forespørsel på facebook for eksempel. Er mange som har dekkmaskin i garasjen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TKarlsen 10 Report post Posted October 7, 2015 Haha den hva go. Hvordan skjøte sammen dekket etter på? Det er en annen sak :P Men skal ma ta av et ødelagt/slitt dekk så er vinkelsliper en grei løsning :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Opel1 10 Report post Posted October 7, 2015 Du må ha maskin for dette, jeg kan gjøre dette får 850kr Om det er vanlig felg, om du holder til i oslo . hvor stor felg er det, eller hvor stor er dem? Du skal bare ha lagt dekkene over på annen felg? Og hvilken lakk har du brukt om det ikke er bra lakk som sitter så kan det ta noe skade, men det går som regel greit. Det er vanlig alu felg. Det er 15" felger. Dekker på 195.65.15 Lakk som jeg brukte er biltema felglakk sort. Quote Share this post Link to post Share on other sites
opel astra 20 Report post Posted October 7, 2015 Jeg kan få gjort det omlegging og balansering av dekk kr 850. Vanlig lakk da, det skal nok gå greit men av og til så kan billig lakk få små skader når en legg på, men det det går stort sett greit Quote Share this post Link to post Share on other sites
Opel1 10 Report post Posted October 7, 2015 De må bare ta av 4 dekk. Altså det er 4 dekk og felg. Også er det 4 løse dekk. Jeg ønsker å ha de løse dekkene på felgen. Opel Astra : Hvor bor du? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jesper1201 121 Report post Posted October 7, 2015 Da er ikke 1000,- noen som helst upris, de aller fleste regner 250,- pr felg. (Dekk av felg - Dekk på felg m/avbalansering og ny ventil) 1 Espen Solheim reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites