Gå til innhold

Ford Fokus 1.6 2005 mod Feil på syl 2


pionersport

Anbefalte innlegg

Var jo en fin pris da - har en kvittering fra forrige eier på min bil fra Ford, hvor denne delen kostet kr 1406,25....

 

Det fulgte faktisk med flere slike kvitteringer - forrige eier var flere ganger inne med bilen hos Ford for dette problemet, hver gang skiftet de plugger, pluggledninger, coil og spylerdyser - rundt kr 5000,- totalt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, veldig uheldig han da som har fått problemet flere ganger. Er jo veldig lett å bytte plugger, coil og ledninger, bare kan være vanskelig å finne feil vis man alri ar vært bori problemet før:)  Jeg har vel sålang betalt 1200 ,- for plugger,ledninger og coil. så er jo ca 1/5 av det det ville ha kostet hos Ford da smile.gif

 

Ang. Lyktespylerne, Kan jeg ikke klippe til et pakningsark og legge imellom? Evnt. brukte trans7 (Tec7 klar) og smøre på? 

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, veldig uheldig han da som har fått problemet flere ganger. Er jo veldig lett å bytte plugger, coil og ledninger, bare kan være vanskelig å finne feil vis man alri ar vært bori problemet før:)  Jeg har vel sålang betalt 1200 ,- for plugger,ledninger og coil. så er jo ca 1/5 av det det ville ha kostet hos Ford da smile.gif

 

Ang. Lyktespylerne, Kan jeg ikke klippe til et pakningsark og legge imellom? Evnt. brukte trans7 (Tec7 klar) og smøre på? 

 

Finnes en haug med tråder om dette problemet - og det som viser seg å fungere best over tid er silikonfett. Har selv prøvd silikon og en type tetningsmasse, begge deler holdt ikke lenge. Mulig Tec 7 vil fungere - men kan kanskje bli vrient å skifte spylerdyser hvis de går i stykker?

 

Men demonter spylerdysene og sjekk at det finnes en gummipakning mellom panser og spylerdyse. Mener jeg leste at noen hadde oppdaget at dette manglet - kan hende det ikke var originalt? Men det holder altså ikke med en gummipakning - det blir ikke tett nok. Leste at spylerdysene til MKIII passer til MKII - men MKIII har "mist" stråle, kan jo være greit å oppgradere til?

 

Man er egentlig ikke uheldig om dette skjer flere ganger - bruker man ikke en form for middel å tette - så vil problemet oppstå - uansett, hvis det blir nok regn og man ikke kjører motoren varm nok. Hvor mye bilen står utendørs er jo også en faktor.

 

Men min har vært fullstendig tørr og motoren har hatt perfekt gange i 3 år nå - etter jeg fikset spylerdysene. Satser på at du blir kvitt problemet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok coilen i dag og byttet den, Det funket!!!! :) Takk for hjelpen alle sammen!

Skal prøve triksene dine mr_Spock, kan hende jeg oppgraderer til MKIII dyser vis det får bort problemet.

 

Har noen erfaringer med Autodeler.co?

Tenkte jeg skulle bestille 4 støtdempere og nedre bærearmer Høyre og venstre der, prisen var jo helt syykt billig!

Noen som vet hva Konusmål til nedre bærearm er? Mulig litt Offtopic i forhold til tråd men gidder ikke å lage flere emner her ;P 

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Nok engang har coilen min blitt ødelagt forgrunn av vann rundt tennpluggene, tettet forrigang rundt spylerdysene med silikon meb fortsatt har det kommet vann inn.

 

Kjøpte denne gangen en coil fra biltema, denne var ikke merket hvilken pluggledning som skal til hvilken sylinder. Er det noen som har noe slags skjema om det?,

 

Legger ved link til delen:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Tenning--glodesystem/Tenningsdeler/Coil/COIL-2000032571/

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår