Gå til innhold

Webasto problemmer

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Hei eg lurte på om noen her inne har erfaring med og reprere webasto, eg får feilkode:"Fault with internal heater",

så da tenkte eg og tvangstarte dritten det gjekk fint men fekk etter ei stund får eg ny feilkode på att den ikke klarte og restarte "internal heater".

Er internal heater glødeplugg og selges disse løse eller må eg bytte forbrenningskammer også.

Lurer også på hvor kaldt det må være før den starter og om det er vanskelig og koble på ett tidsur sak sånn att eg kan skru den på når eg trenger den, også om noen har ett slikt tidsur ta kontakt meiner det er ein thermo top c eller z.

 

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri overhalt Webasto, av den grunn at de ikke er "ment" å bli overhalt. Stort sett byttes bare hele enheten, men det er mulig å overhale den.

De feilkodene sier meg ikke mye, men i hovesak er det noen få potensielle feilkilder: Defekt glødeplugg, ned sotet flammevakt, tett sil eller rett og slett full av koks.

 

Er fult mulig å koble opp tidsur, det enkleste er å kjøpe utvidelses kittet, med styring og vannpumpe.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takker for svar, ser de selger deler på ebay men siden eg klarer og tvinge den til og starte vil det kansje holde og åpne den og rense den.

Den har gått veldig mange timer nesten 2000 så er usikker på om det beste er og rense eller bytte deler, disse tidsurene er de vanskelige og montere det er også vannpumpe iallefall kan eg starte den med diagboox og eg hører den men det er ikke ekstern pumpe men integrert så den er kansje ikke sterk nok.

Må finne ein kobling så eg kan koble vann slangene til webastoen i sammen sånn att eg får tatt den ut.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville først og fremst satset på en rengjøring. Kan gjøre underverker.

Tidsuret er grovt sakt et tidsbestemt rele som rett og slett kobles inn på Webastoens ledningsnett og styrer den istedenfor at Webastoen blir trigget fra bilens ECU som forteller at den skal starte. Starter forøvrig fra +4 eller +5 grader og kaldere, avhengig av biltype.

 

Har ikke koblet opp tidsur til Webasto, men koblet opp fjernstyring og tidsur på en Eberspächer og det er ikke akkurat noen vanskelig oppgave. 

Det som er "vanskelig" er å koble seg inn på viftestyring og ECU (hvis det kreves). Det må også legges opp egen pumpe hvis det ikke er en parkeringsvarmer fra før.

Hvis det er digitalt klimaanlegg i bilen er det litt jobb, da er det greit å ha et ledningsdiagram for bilen tilgjengelig i tillegg til monteringsanvisningen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med digitalt klimastyring men skal sjekke ledningene fra webasto og se hvor de kobles inn, meiner de går til BSI boksen ved batteri som styrer alt eletrisk.

Eg får prøve med rens og se om eg finner fjernstyring og vannpumpe til parkeringsvarmer fra ebay, takker for svar :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp de har det men du må nok ha ei ekstern pumpe på parkeringsvarmer, eg ser att parkeringsvarmerene har ei ekstern pumpe montert i hvertfall av de eg finner bilde av.

Eg får først se om eg trenger parkeringsvarme det e jo ikke akkurat kaldt her på Vestlandet så om det ikke tar for lang tid før eg får lunk vil eg klare meg uten, i dag morges når det var 8 grader ute tok det ca 3min før det blei lunk i apparatet så det e ikke så gale men spørs når utetemperaturen synker mer.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår