Gå til innhold

Triming av octavia 1,9tdi 2006 bkc

Ranger emnet


Andro

Anbefalte innlegg

Mange som driver med god gammeldags trimming av diesel motorer, men 80-90% av de er ikke et firma, dermed vil du ikke finne de uten bekjentskap, en idé kan være å søke på google.

 

Hvor mye har du planer om å hente ut av den? 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo mye man kan gjøre selv som større turbo større dyser, intercooler men da må man være nevenyttig, ellers er tuning det som gir mest for pengene og som er det letteste men om du planlegger større turbo og dyser er det best og vente med tunningen og du må finne noen som vett hva de driver med her nytter det ikke med standard tuning fil modifikasjonene må tas med når det lages custom fil.

Eg har ikke hørt om noen som driver proffesjonelt med tuning av diesel biler her i Norge, det er også viktig og vite hvor langt motoren er gått det er ikke så lurt og hente ut for mye av ein motor som er gått for langt i tillegg er det sykt mye du kan gjøre som lettere veiv, stempler, porting, lettere og bedre clutch men det er viktig og vite om du skal bruke 20 000kr eller 120 000kr det er så sykt mye du kan gjør men husk att de pengene får du aldri tilbake.

 

Det finnes garantert selskaper i Norge med kompetanse men slikt er som sagt ikke billig , eg er veldig imponert med tuning (steg2) av min bil med fjerning av partikkelfilter, katalysator og egr og det er godt utgangspunkt men det er vel kansje for kjedelig.

 

Eg ville kansje heller byttet motor og ecu med ledningsnett, disse bilene blei fra 2008 levert med ein 2.0tdi dpf vRS og orginalt ga disse 170hk med 350nm med fjerning av dpf egr og tuning steg2 snakker vi om godt over 220hk og over 400nm og det er iallefall ikke kjedelig.

 

Du skriver noe om ombygging også men du må nok gå mer i detalj om du vil ha mer/bedre svar!.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Espen. Knall mye du vet. Og som sagt vet ikke hva som jeg skal gjøre. Har fått mappet den til 150hk og 360nm men dette er lite merkbart. Prøvd å justere opp wasgate fikk mer trykk men bilen gikk dårligere enn noen gang. Ingen her som vet om noen priv personer som driver med denne type jobb? 250-280hk er ett mål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den går dårlig etter tuning er det kansje noe galt eg vett det er mange firma som mapper biler heilt på tryne og som ikke har peiling på hva de holder på med, eg kan også mappe bilen din og det skulle eg også klart og lære min 5 år gamle sønn problemet er og finne ett firma som kan mye om den motoren du tuner og vett hva de holder på med.

 

Ofte lover tuning firma masse hk som ikke kan dokumenteres men som bare er regnet ut med ein formel om drivstoff trykk og luft, må også si att det er lett og skylde på tuneren alle deler må fungere bra om tuning skal fungere men her er det så mange faktorer som spiller inn og små variasjoner gir stor forskjell.

 

Vi bruker dieselgrossisten gjennom jobb for overhalte dieselpumper vett de har god kunnskap om diesel du kan evt sende dem ein e-mail og spør om tuning eg vett de driver med tuning og att de har verksted, da er du iallefall i gode hender på privatmarkedet er du mye mer sårbar om noe skulle gå dårlig.

 

Link:

http://dieselgrossisten.no/

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at den gikk dårlig når du justerte på wastegaten er at ECU registrerte for høyt turbotrykk og den gikk i nødmodus.

 

Større dyser, porting av topp, ny kamaksel med høyere løft og større durasjon, ny turbo, større cooler, lettet svinghjul og ballansert veiv så er du på god vei mot målet ditt.

Men for at det i det heletatt skal virke, må du mappe bilen. Antageligvis må du bytte motor styreenhet. 

Beste er å få en kjent og dyktig kar til å mappe bilen i dynapak.

 

Minges Universalservice i indre Østfold (Trøgstad) driver med diesel trimming, dog. mest amerikansk, men de tar sikkert på seg en større jobb på bilen din også.

Uansett, du er nødt til å åpne lommeboka for å nå målet ditt, vi snakker fort et par-tre månedslønninger..

http://www.minges.no

 

Men en ting er sikkert, en skikkelig diesel sleeper er vanvittig tøft biggrin.gif

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår