Espen Solheim 10 Report post Posted October 6, 2015 Den største forskjellen på gamle dyser og nyere CR dyser er trykket åpningstrykket er veldig mye høyere på ei CR dyse bortsett fra 5 volt signal til dysen, men grunnen til bytte på dieselfilter er som sagt for og fylle i rensestoff for dysene dine ett tett dieselfilter gir andre feil enn sort røyk så er enig med Jesper att turbo er best og sjekke om den leverer for lite luft vil du få sort røyk. Her er hvordan eg sjekker turbo: du bør du sjekke akslingen for slakk for og komme til må slangen fra luftfilteret løsnes på turbo, så må du sjekke att armen på vakuum klokken beveger seg fritt eg tar av klipset som holder staget fast i armen" på turbo armen skal da bevege seg fritt om du løfter armen opp skal den neste gå ned av seg selv. Om du ikke vil ta av klipset (det er lett og miste) må du trykke staget ned den skal returnere selv og ikke bevege seg hakkete tilbake. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baguett 10 Report post Posted October 6, 2015 Okei, skal prøve å ta en kontroll av turboen også. Hadde problemer med den vinteren 2014, men ikke årets vinter. Quote Share this post Link to post Share on other sites