Jump to content
Bilforumet.no
Baguett

Røykgass (opasitet) overstiger generell grenseverdi - 1998 TDI.

Rate this topic

Recommended Posts

Den største forskjellen på gamle dyser og nyere CR dyser er trykket åpningstrykket er veldig mye høyere på ei CR dyse bortsett fra 5 volt signal til dysen, men grunnen til bytte på dieselfilter er som sagt for og fylle i rensestoff for dysene dine ett tett dieselfilter gir andre feil enn sort røyk så er enig med Jesper att turbo er best og sjekke om den leverer for lite luft vil du få sort røyk.

 

Her er hvordan eg sjekker turbo: du bør du sjekke akslingen for slakk for og komme til må slangen fra luftfilteret løsnes på turbo, så må du sjekke att armen på vakuum klokken beveger seg fritt eg tar av klipset som holder staget fast i armen" på turbo armen skal da bevege seg fritt om du løfter armen opp skal den neste gå ned av seg selv.

Om du ikke vil ta av klipset (det er lett og miste) må du trykke staget ned den skal returnere selv og ikke bevege seg hakkete tilbake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.