Gå til innhold

Mister kraft ved 4. 5. og 6. gir

Ranger emnet


Oppgitt.no

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen vet råd.

Jeg har en passat 2003 4motion 1,9 tdi AVF motor. Som mistet motorkraft.

Dro innom møller og fikk diagnose at turbo var gåen.

Skiftet turbo, ingenting ble endret. Tok en ny diagnose, fikk beskjed om luftmassemåler var gåen.

Skiftet denne, ingen endring. Skiftet magnetventilen som ligger opp på luftfilteret, skiftet kun denne da bildeler.no kun hadde denne på lier når jeg var innom. fortsatt ingen endring.

Tok så i bruk biltema sitt diagnose verktøy, ingen feil kode. Men map viser 255 konstant. Skiftet så denne måleren, ingen endring.

Så jeg dro innom møller igjen på ny feilsøking, de mente at n75 ventilen var gåen. Så jeg skiftet denne.

 

Og jeg kunne med glede kjenne at bilen fungerer bra fra ca 2500 omdreininger, selv i motbakker. Dette var såpass oppløftende at jeg friskmeldte bilen. Men så kom jeg i en slakk oppoverbakke i 4. gir. Og da mister jeg kraften. Så nå har jeg testet ut 5. og 6. også. Når jeg bruker de girene, så mister jeg kraften, men holder jeg meg til de 3 første girene, kan jeg bare gi på, selv om det er bratte bakker.

 

 

Etter å ha tatt litt lengre turer med den, så mister jeg også kraften på de andre girene. Virker som om Turbo blir koblet ut. Om jeg starter bilen på nytt har jeg turbo trykk igjen, og kan ha det en liten stund. Før den mister kraften igjen.

 

Er det noen som har vært bort i lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, din motor har dysene inni topplokket og det er kjent feil att dyseledningene blir øydelagte og skaper problemer eg ville åpnet og sjekket ledningene til dysene.

Om ledningene er dårlige selges det reperasjon lednings kit til disse motorene, sier ikke att dette er feilen men det er i hverfall værdt ein sjekk eg har bytte ledningsnett på to biler eine hadde konstant dyse feil den andre hadde ingen feilkode men fekk problemer når bilen blei god og varm.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slettet alle feilen etter bytte av ventiler og lmm?

Ta og se på alle slanger vakuum om dem er dårlig, bytt dem som er dårlig eller alle, dem koster jo ikke mange kr.

 

Du bør koble til vag com og kjøre med den tilkoblet til bilen.

kjør output test test egr

Ta en  N75 - Solenoid Valve for Boost Pressure - Output Open test.

Dette kan kun gjøres med vag com.

Så les av verdien på motoren.

 

Så har du det Espen solheim beskriver som du bør sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, dyseledningene skal nå gåes over. Jeg får ingen feil kode jeg heller.

 

Feilmelding ved bytte av lmm er slettet. Det fikk jeg gjort med biltemas sin : http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-PRO-2000030944/

 

Jeg har også kjørt med denne koblet til. Map viser konstant 255, ved grafisk visning går denne ned i 0.

Ellers får jeg ingen feilmeldinger.

 

Vag com har jeg dessverre ikke tilgang til, og jeg kjenner at det ikke frister å dra på merkeverksted igjen.

 

Når jeg først skifter vakum slanger, kjenner jeg at det kommer til å bli full utskiftning ja.

 

Takker for gode tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ein pirat kabel fra ebay vag com lite kan du laste gratis ned og driver til kabel og com port oppsett så er du i gang, ein pirat kabel koster 50-100kr på ebay så det er billig og veldig mye bedre enn generisk feilkodeleser.

Du kan ikke stole på ER verdiene til ein generisk feilkode leser, ER verdier er live data av/fra sensorene,

Det att MAP viser 255 med biltema leser er ikke uvanlig med vag com kan du stole 100% på verdiene du får, om du sender meg reg nr kan eg prøve og hente ut teknisk bulletiner(kjente feil) på din motor kan evt få dette til på jobb i morgen eg bruker disse mye ved feilsøking.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår