Gå til innhold

MMI sluttet å fungere (Multi Media Interface)

Ranger emnet


Chris-A5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en A5 3.0 Quattro 2011. Displayet sluttet å fungere plutselig en dag, jeg har sjekket sikringer og alt er som det skal der.

 

Jeg har forsøkt å tatt + kabelen av 15min uten hell der også. Jeg hadde en kar som tok en diagnose sjekk på den, og fikk beskjed "Can Gateway" hva betyr dette?

 

Når jeg slår MMI på så kommer den på, men skrur seg av når den kommer til "Please wait".

 

Noen som har hatt det samme problemet?

 

Mvh Chris

post-153884-0-97905700-1441811374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok no styreenhet eller noe som har tatt kvelden. Hvem/hvilken aner jeg ikke, men det bør en klare å finne ut via. VCDS.

 

Kan prøve å reboote den, men jeg husker ikke knapp kombinasjonen for det.

Finner den ved å søke på Google.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å reboote den, men den rekker ikke å reagere før den skrur seg av.

 

Men jeg målte batteriet i dag. Den lader bra på 13,5 når bilen er på, men når bilen er av så viser den 12,1. Det er vel litt lavt? Har en mistanke om at den ikke gir nok strøm og dermed skrur mmi av for en slags forsvars mekanisme. Hva trur dere om det?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Gateway, mmi radio mondul,  på bilen din som er dårlig, men du må ta en diagnose med vsd så du får ut delenummeret,

Den jeg hinter etter som er dårlig sitter rett over pedalene dine på bilen.

Ta av platen under der så vil du se den svarte eller en blank boks.

Men ikke ta den ut før du har fått lest av koden og delenummer viktig.

Det kan også hende bare at den trenger litt programoppdateringer som gjøres med vag com  eller møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd å holde setup, senterknapp og øvre høyre valgknapp nede samtidig? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvordan er det med clima og setevarme, de fungerer?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du plugger til VCDS og prøver å få kontakt med ECU, hvis du ikke får kontakt er saken grei, ECU må byttes.

Får du kontakt kan du prøve å kjøre en loop test og se hva den evt. viser av feil.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner noen med VCDS trenger du ikke det. 

Bor du i nærheten av Østfold kan jeg muligens hjelpe deg, har dog ikke VCDS men en Autel scanner og den gjør stort sett jobben, den fungerer på min B8 så da bør den fint fungere på din også ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ferje begge veier og drivstoff blir det nok billigere for deg å heller be Møller ta en diagnose.

Stort sett en halv verkstedtime, mellom 500 og 750,- er vanlig.

 

Men hvis du fortsatt vil ta en tur over fjorden kan jeg møte deg i Rygge, ca 10km fra ferjeleiet i Moss.

Lover ingenting, men til gjengjeld tar jeg ingenting for det :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår