Gå til innhold

AFT fusker og går ikke reint. masse bensin i olja

Ranger emnet


Fredfrek

Anbefalte innlegg

Sliter med en golf mk3 som ikke vil gå reint. Fusker/hoster og er ikke turtalls villig. Og får masse bensin i olja.

 

Fikk problemet etter jeg bytta motor bytte. da den forrige motorn fikk ventilras/rådebank (det meste)

 

Donor motoren gikk fint og hadde ingen ulyder før jeg tok den ut å satt den i bilen min..

 

Og nå er den helt dust.. fusker og hoster det ryker ganske mye hvit røyk når den er kald. Vill heller ikke "ta" turtallet og begynner å 'knipe' og hoste. Så jeg må pumpe på gassen for å få den over 2000rpm... men når man får varmen i motoren er den litt mere villig. Er litt gassrespons men ikke akkurat så veldig mye.. går som en klokke mellom 3200rpm og 4000rpm. Men Begynner og knipe på 4000rpm og vil nesten ikke få mer turtall. Samme hvor langt ned i asfalten jeg trøkker gasspedalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at dysa di er dårlig og feil på teningen, Kanskje du skal sjekke ventilene.

Du har ikke vag com så du kan sjekke bilen med,så hadde du kunne lest ut feilkoder på motren?

var på møller i askim på fredag å fikk lest ut feilkoder men dem fant ingenting.. og dem haddr heller ikke peilig på hva det kunne være
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til med ecu om dem ikke klarte å lese av feilgoder så har vel ikke bilen kontakt med den da?

Har du bytten den eller er det samme som du hadde på bilen fra før.

Om du har satt på ny så skulla du jo ha kodet den inn igjen så den stemer med den gammle.

har prøvd den orginale og den fra donor bilen.. ikke no forskjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var motoren heilt bra før bytte eller hva den sånn da og?

Har du godt igjennom alle koblinger altså kontakter, sjekk alle er på plass kan verre en eller flere av kontaktene kanskje di pinna inni har bøyd seg og ikke har kontakt med hverandre.

Om motoren hadde same symptomer nå som han hadde før bytte så kan det feilen ligge inni motoren.

Mye røyk tyder på dyse feil bensin i olja kan tyde på lekkasje en plass, da fra stempelring eller en ventil som ikke er bra.

Motoren skal jo ikke ta skade av og kun settes over i ny bil, så regner med at den hadde dette fra før du satt den inn.

Du har jo byttet veldig mye på den motoren så du er helt sikker på at alt har blitt satt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var motoren heilt bra før bytte eller hva den sånn da og?

Har du godt igjennom alle koblinger altså kontakter, sjekk alle er på plass kan verre en eller flere av kontaktene kanskje di pinna inni har bøyd seg og ikke har kontakt med hverandre.

Om motoren hadde same symptomer nå som han hadde før bytte så kan det feilen ligge inni motoren.

Mye røyk tyder på dyse feil bensin i olja kan tyde på lekkasje en plass, da fra stempelring eller en ventil som ikke er bra.

Motoren skal jo ikke ta skade av og kun settes over i ny bil, så regner med at den hadde dette fra før du satt den inn.

Du har jo byttet veldig mye på den motoren så du er helt sikker på at alt har blitt satt riktig.

Motoren fra donor bilen gikk som en klokke før jeg satt den i bilen min..men oppfører seg som den motoren jeg hadde i bilen før jeg bytta.. alle ledninger og kontakter er sjekka og er helt fine. Har fått hjelp av sjefen som har jobba med vw i 25år. Og han har ikke noen ideer på hva detta kan være..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren fra donor bilen gikk som en klokke før jeg satt den i bilen min..men oppfører seg som den motoren jeg hadde i bilen før jeg bytta.. alle ledninger og kontakter er sjekka og er helt fine. Har fått hjelp av sjefen som har jobba med vw i 25år. Og han har ikke noen ideer på hva detta kan være..

 

Har du stilt inn riktig det du har byttet, byttet du etter du prøvde motoren i din bil eller før du satt den inn.

I så fall så skulle du ha testet den før du byttet noe, her skulle kun oljen og filteret vert bytte bare,så tatt det andre etter på.

Har du sett på registerreimen om den er riktig stilt om den ikke har hoppet over et hakk eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har du sjekket eksosanlegget att det ikke er delvis tett, ser også att registerreimeimen er nevnt.

Har nå bytta. Dyser og dyserack plugger og olje.

 

 

Skrudd av eksosen.. for å være sikker på at det ikke er tett.

Når jeg starter bilen nå så drar den fort opp til 2/2500rpm før den detter ned til 850/900ish og holder seg sånn tålig der. Men når jeg rører gassen så dør den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket att pluggledninger står rett og att luftfilteret ikke er tett, er vanskelig og gi råd men av og til er det bare ein bagatell som forårsaker alt.

Vil du si den nye motoren går likt den gamle eller er det verre, lurer også på om denne har denne tenningsmodul?.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår