Gå til innhold

WV Golf 4 bensinpumpe/ rele problem ??

Ranger emnet


Dr Brian

Anbefalte innlegg

Hei

har en Golf 4 2002 1.6, Det er noe galt med el-anlegget i bilen  ,

1- batteriet blir flatt over natta. og fant ut at bensinpumpa er i drift hele tiden !! er rellen som er defekt ? eller ....?  

2- altså alle Vindusheisene virker ikke, etter at vi tok ut batteriet noen dager, ( heisene får strøm )  tror det henger sammen med el-problemer /automatisk programmering osv.... 

3- ingen lys i instrumentet og dashbord og takk lampe ( men alt annet virker, AC,radio, alle varsle lampe osv.. bare har ikke lys ).

ellers  Alle lys fungerer.

er det noen her som kan hjelpe med ? noe forslag /tips ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diagnose på bilen.

Da vil du få opp hva som er galt.

 

Om alt dette skjer på samme tid så er det el problemer på bilen.

Se om det fukt eller vann i dørken på bilen kan hende elektonikken har blit vått

At tempen ikke er som den skal kan jo verre termostaten som er dårlig.

temp føleren er dårlig?

Hei, har hatt diagnose, ingen feil kode. og temp føleren er ok.

men det er litt fukt i bilen ., 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du har kortsluttet noe menst du tok ut og inn batteriet på  bilen.

Det du må gjøre er å se på kvar enkelt komponent på bilen sjekk elektronikken nede ved fotbrønnen der.

Sjekk sikringboksen/ sikringer  også batteriet kabler til fram boksen og til ecu.

Du må prøve og få vekk fukten i bilen rundt elektronikken på bilen kan verre det som får bilen til å tulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,  har jeg undersøkt mer , alle sikringer osv...  og fant ut at rele til bensinpumpa står på hele tiden, det er spenning der å gjøre at relen slukker ikke seg når jeg tar ut nøkkel. og bensinpumpa virker hele tiden. vet ikke hvorfor. (  derfor batteriet blir flat over natta). har tatt den ut,  den ser ok.  men vil bestille ny rele på mandag.

er det normal en rele blir defekt  ? eller er det noe galt med styreenheten osv...  noe tips ? 

 ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at rele tar kvelden er ikke så veldig unormalt det, så begynn med rele.

Og ha et fulladet batteri så du får nok spenning på bilen.

Om batteriet er dårlig så vil du få en del strøm problemer, så viktig med godt batteri.

Det kan hende det er det også som gjør du får litt feil på diverse strøm problemer.takk for din 

takk for din hjelp og tilbakemeldinger. 

ja jeg kjøpt idag nytt batteri. og venter på rele på mandag tirsdag. og fortsetter da., men framdeles har ingen lys på dashbordet / instrument og taklampene..

har altså tatt en enkelt diagnose med diagnose enhet ra biltema,  og fant ingen feilkoder ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke med diagnose med biltema du må inn på komfortmodulen det er den som styrer dette og for og ta diagnose trenger du vag com evt ein dyrere og bedre tester, har du sjekket sikringene bak dekselet ved førerdøren?.

Det er ikke uvanlig att komfortmodulen tar kvelden på disse og da får du de problemmene du beskriver, komformodulen henger på rattstammen men sjekk sikringene først.

 

Om du finner ut att komfortmodulen din er øydelagt så har eg ein til som virker liggende den kan du få om du betle frakten, men da må du sende meg dele nr på boksen så kan eg sjekke om min passer i din.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert den lesser av alt er usikker på hvor mye du får ut av den typen?

Har du målt om det kommer strøm til lampene i taket?

Og mål om du har strøm på kablene på døra di.

Du kan godt bruke en enkel prøvelampe.

Om det ikke er strøm på noen plasser så må du sjekke alle koblingene nede ved fotbrønnen ta av dekselet på siden der, også ta av platen over pedalene og mål strømmen der og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på biltema leser kun motorstyringen, de til 1000kr klarer kansje airbag og abs men tviler sterkt på att de leser komfortmodul.

 

Det stemmer nok det ja sjelden du har tilgang på bilens indre med obe2 lesere.

Beste å bruke på dette er nok vag com så du kan lese av alt på bilen, og styre teste elektronikken på bilen på vinduer og det som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår