Gå til innhold

Feil girkasse

Ranger emnet


morganjuul

Anbefalte innlegg

Nei, diffen må ikke deles. Midt inne i flensen sitter det en bolt, denne skrur du ut. Da kan flensen trekkes ut og ny monteres. Skal ikke banne på at de går om hverandre, men er hvertfall enkel sak å sjekke, enklere enn å kjøpe ny girkasse eller nye drivledd 1-winking.gif Med fordel bytter du simmerringen når du først har flensene av, koster lite og er fort gjort.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk her smile.gif --> http://www.brokevw.com/020flange.html

 

 

Converting a 100mm trans to 90mm

You can't put the old style 90mm flanges or seals into a new case, the hole machined into the aluminum is too large. You have to use new 90mm flanges in the new seals to make the trans 90mm. The new 90mm flanges will fit right into the existing seals and sleeve and will be able to use the springs and cones behind the flanges.

Converting a 90mm trans to 100mm

If the trans has a green sleeve in it, then it is new style, just find some 100mm flanges, and pop them in. If it has 2 green sleeves, it should be a direct fit, but if you find for some reason that there are no springs or cones behind the old flanges, then you can still use the new 100mm flanges, just without the springs and cones... the diff carrier inside would determine if the cones and springs can be used (basically, if you have a place for the cones in the carrier), but either way, the new 100mm flanges can be used if the trans has 1 or 2 green sleeves.

If the 90mm trans has no green sleeves at all, then it has old style 90mm flanges, and it is using the old style fat seals, and has no springs or cones behind it, and likely the diff carrier can't use them anyway. To make them 100mm, you need 2 green sleeves, 2 new flange seal kits, and obviously a pair of 100mm flanges. The green sleeves will convert the small holes into larger holes, and allow the new seals to fit, then the new flanges can be used, and the trans will be converted to 100mm. You can also choose to do this and then use new style 90mm flanges, to replace the old style 90mm flanges.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Golfen på veien igjen. Under lokket var det en låsering som satt under press. Laget egen "presse" av flattjern , skrue og skiver, og fikk løsnet ringen. Men det var et rent h .... å få på plass den nye låsringen. Det funka ikke med den runde låseringtanga!!! Etter en runde med fila hjalp det . Ingen problem å bytte flenser fra 92 mm til 100mm, som hånd i hanske!

Takk til Quattro73 for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår