Gå til innhold

Kjøpe ny bruksbil - GOLF/A3/1-serie/3-serie/C/E-klasse ?

Ranger emnet


santho96

Anbefalte innlegg

Hei jeg er på jakt etter en ny bruksbil. Jeg kan fikse de fleste feil og problem på biler. Planen er å ha bilen i en ett års periode p.g.a jeg skal studere til høsten igjen. Jeg er svært glad i god kjørekomfort, lav støy, driftsikker motor. Planen er å kjøpe en bilen som kanskje har noen få mangler eller feil, fikse den opp og bruke den selv i ett år, og deretter selge den for ca det samme som jeg har brukt på den. Jeg er trenger hjelp til å finne ut hvilken bil modell jeg burde se etter, og deretter må jeg finne ett kupp! 


Bilen må vær av et kjent og bra merke. 

jeg har tenkt på disse bilene: 

-BMW 1 Serie (Type 118d) 
-BMW 3 serie (e46 320d / e90 318d/320d) 

-MB C-Klasse (200/220cdi) 
-MB E-klasse (200/220 cdi) 
-Audi a3 1.6 bensin, 1.9Tdi, 2.0tdi 
-Golf 1.9tdi /2.0 tdi 

 

Tenkte å gå for diesel bil denne gangen. 

Budsjett ca 50-110 000 kr. 

Bilen burde være 4dørs, og romslig. Hengerfeste er et pluss. Mørkt interiør. Helst ikke sølv/grå farge utvendig. Kan være interessert i både manuel og automat gir.

 

Noen som kan nevne positive og negative sider ved disse bilmodellene. evt. andre bilmodeller som kan passe til infoen jeg har gitt. 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å kjøpe en bilen som kanskje har noen få mangler eller feil, fikse den opp og bruke den selv i ett år, og deretter selge den for ca det samme som jeg har brukt på den.

Stående applaus til deg hvis du klarer det ;)

 

Istedenfor at vi skal sitte å skrive i flere timer om de du nevner, finn deg en bil du liker og spør heller om hjelp til å tolke bilder/annonse ut ifra info. som står om bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stående applaus til deg hvis du klarer det 1-winking.gif

 

Istedenfor at vi skal sitte å skrive i flere timer om de du nevner, finn deg en bil du liker og spør heller om hjelp til å tolke bilder/annonse ut ifra info. som står om bilen.

 

Ikke dumt, det skal jeg gjør. 

 

Jeg er lurer litt på hvilke modeller av MB C og E klasser som er preget av katastrofalt rust problem ? 

 

Er Automatkassene og motorene skuddsikker ? 

 

 

 

 

Og skal du ha en romslig bil kan du fjerne A3 og Golf. Vil ikke si at de har så god plass bak i bilen iallefall 

 

Golfer vel ikke så alt for gale ? 

 

A3 har jeg veldig liten erfaring med. Men så en på møller her om dagen, og der virker som de nyere A3ene er som en liten A4 stasjonsvogn, A3 med 5 dører hvertfall. 

 

Så på en A1 men den ble alt for liten, så de har jeg lagt fra meg. Sikkert fin bil for 2 personer og en sportsbag eller to men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange forskjellige Audier, alt fra 1995 til d.d modeller, og kan skrive under på at bilene har blitt større innvendig.

Dagens A3 Sportback er som en A4 B5 når det gjelder benplass til baksetepassasjerer, men det er ingen stor bil forde.

Jeg på 1,90m kan ikke sitte bak meg selv i en A3 2011 modell, men i en A4 2012 modell er det ingen problem.

 

Golf er bygd på samme plattform som A3 og er dermed ikke noe nevneverdig større innvendig.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår