Gå til innhold

Min nye Golf MK1 1983 1,5 Automat

Ranger emnet


Finn Christian

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært å handlet meg en 83mod Pargasblau Golf 1. Km 86000 smile.gif

 

Denne bilen var med i Backseat Driver reklamen som gikk på TV. Gammel VS ny Golf smile.gif

link: 

Bilen er i god stand nå men planen er å få den helt strøken i orginal stand, før noen videre ombygging.

Svært lite rust men noen bobler her og der og litt flassing på kanaler...

Småting før EU er:

Håndbrekkwire

Ene lykten fremme

Pakninger på eksos manifold.

Skifte frontrute

Lufte bremser

Ikkje viktig før EU men masse lakkrens og polering. smile.gif

 

Har noen innspill eller komentarer så kjør på! smile.gif

 

post-152261-0-93084500-1439197584_thumb.jpg

post-152261-0-43580200-1439197594_thumb.jpg

post-152261-0-93664100-1439197611_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakkrens og polering er vel ikke noe å spare da bilen allerede ser såpass strøken ut :) 

Ser meget bra ut på bildene iallefall.

Vet ikke hva du legger i ombygging.. men gammeldags som jeg er så er senk og gode felger igrunn det eneste en sånn bil trenger :P 

Rust er passe dust. lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den skal få en skikkelig runde med lakkrens og polering, den er noe matt i lakken..

 

Ombygging er ikke et tema no men mulig om noen år, GTI motor og det som hører med.

Til våren igjen blir det senk og felger. lurer på 40 eller 60 senk.. usikker.

 

Noen forhåndstips ang skru av eksos manifoilen? regner med skruene sitter rimelig fast.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny og flott bil! 
Jeg kjøpte i vinter et lignende prosjekt, en Mk1 1,5 1983 modell. Jeg byttet hele eksosanlegget og byttet da også manifold, denne hadde sittet på bilen i 32 år så var litt rusten. Jeg tok rikelig med rustløser og lot det stå over natten. Neste dag varmet jeg opp boltene litt med en varmepistol. Måtte litt kraft til å få de av, men alle utenom en bolt gikk av, denne måtte kappes med multisliper. 

Det jeg har gjort etter at jeg fikk bilen er å bytte lykter og grill, cl-leppe foran, plastikkskjermer og Gti-striper, coiliovers og noen midlertidige Zender-sportfelger med litt brede dekk. Dette er første bilen min, så bruker den en del, men er en ypperlig bil å kjøre og ikke minst billig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars og takk :)

 

Gleder meg stort til våren for da skal den Helt klar for sommer crusing:)

 

Jeg har midlertidig bestemt meg for 15'' Lenso BSX felger med hvit senter! Det er noen fine BBS kopier! :) http://wheelsshop.no/felger/Lenso/BSX/White+-+Mirror+Lip

Hvor kan jeg kjøpe gode justerbare Coilovers til 3-4tusen?? ( skriver justerebare coilovers for alle coilovers må ikke nødvendigvis være justerbare har jeg sett :/)

 

Jeg har lyst og bytt ut grillen med en med kromlister rundt og ny frontlykter med klart klarglass og baklykter med rødt/hvitt glass.

Mulig jeg vurdere å bytte bakruten med en uten varmetråder...:)

Skulle gjerne hatt en finere ende på eksosen og, dobbel endestuss.. 

 

Må først få den EU ok så kan alle de kosmetiske justeringene begynne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for Tatechnix coilovers. Disse fungerer egentlig ganske så bra til vanlig bruk da jeg bruker den til bruksbil. Eksos så gikk jeg for fredich motorsport eksos. Jeg synes selv at Mk1 er finest med et enderør, men dette er min mening. Mange gode tips bare ved å se på bilder også: https://www.google.no/search?q=Golf+mk1+blue&espv=2&biw=1280&bih=600&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIusnM4-SrxwIVYv5yCh1npAEd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da holder jeg på å bytte pakninger på eksos manifoil, pakning på innsug manifoil, toppdeksel pakning, bunnpanne pakning, bytte oljefilter, tennplugger og luftfilter.

Og masse rengjøring rundt om på motor. smile.gif

 

Innsugmanifoil skal glassbåses og eksosmanifoil skal stålblåses å lakkes! :) 

 

post-152261-0-85793200-1441178494_thumb.jpg

post-152261-0-15263300-1441178506_thumb.jpg

post-152261-0-55814500-1441178513_thumb.jpg

post-152261-0-96793400-1441178543_thumb.jpg

post-152261-0-43385400-1441178552_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår