Gå til innhold

Audi A6 Allroad 2,5 TDI 180 hk 2001 mod

Ranger emnet


Firefighter110

Anbefalte innlegg

Har en Audi Allroad 4BH, C5 Motor:  2,5 TDi 180hk, Diesel Motorkode: AKE Årsmodell: 2001  
 
Har akkurat kjørt 4000 km på ferie med bilen og den har fungert utmerket hele turen. Kom hjem sist uke og etter det har det vært litt småkjøring. Jeg har ikke merket noe feil med bilen før i dag når jeg skulle start opp, startet den ikke. I går kveld under kjøring virket alt normalt.
Har tatt diagnosetest og ikke fått noen feilkoder. Dieseltanken er litt over halv så den er ikke tom for diesel.
 Har sjekket sikringer, eletriske koblinger i motorrom og også tatt av batteripole for eventuelt å re-sette hvis noe har "hengt seg opp"
Noen forslag på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne få ut feilkoder hvis bilen ikke starter og det ikke er en permanent feil, må motor kinnes i minimum 10sek for så å lese ut feilkoder uten å slå av tenning i mellomtiden.

Kan da nesten garantere at det vil komme opp ett eller annet. Mest sannsynlig dieselpumpe relatert.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket diagnoseapparat bruker du?

Kan du gå inn og lese av verdier på enkelt sensor?

Kan du lese av om brytere blir betjent/spenningsatt?

 

Iom. at den stoppet brått kan det være en bagatell feil, men gå inn og sjekk om du får respons fra veivsensor, kamsensor og stoppventil på dieselpumpa.

 

Plugger du til diagnose apparatet, vrir om nøkkel og kinner, slipper nøkkel tilbake til tenningsposisjon etter 10 sek. og så leser av feilkoder? 

Det var da snooodig...

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Fant du årsaken til dette?
 

Jeg har tilsvarende problem, jeg må stå med fronten nedover så får jeg alltid start uten problemer.

Står den flatt kan det ta 1 time eller 1 dag så starter den ikke.

Jeg hadde ikke byttet noe da dette skjedde.

Nå har jeg byttet alt av returslanger, dieselslanger, filter, returfilter og byttet til brukt fødepumpe i tanken.

Likevel samme problem at "dieselen renner tilbake i tanken"

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår