Gå til innhold

A4 B6 Bakluke vil ikke lukke

Ranger emnet


Pettern81

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Av og til har bakluka slått seg vrang og nektet å la seg lukke, men har som regel løst seg over natta.

Denne gangen har det ikke løst seg selv og jeg håper noen kan hjelpe.

Har demontert selve låseklaffen (?) altså den som sitter nederst på luka. Der satt det en kabeltilkobling med mye irring som jeg har rengjort så godt jeg kunne. Tydeligvis er det elektronikk i selve klaffen som styrer åpning og lukking, og det er godt mulig det er mer inni der som er ødelagt/irret, men jeg får ikke åpnet denne siden den er poppet.

Kan feilen sitte et annet sted eller er det "klaffen" som må byttes?

Skal prøve å legge ut et bilde etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver at det er lukking som ikke virker, tror jeg det kan være mekanisk i låsekassa som er problemet.

 

Sjekk når du har åpnet bakluka, at låseklaffen er helt åpnet (som en åpen kjeft) slik at den ikke er bare halv-åpen og dermed sperrer når den treffer kroken nede for å låse.

 

Operer låseklaffen manuelt (bruk en f.eks skrutrekker) og se om den klikker i lås når du skyver inn låseklaffen.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer i de baner at bryteren hele tiden ligger inne og trigger låsen til å åpne. Enkel sak og sjekke og dermed kan det da konkluderes med at det er låsen i seg selv om evt. er problemet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mikrobryteren som er gåen som ligger i hendelen når du åpner lukka dette er typisk feil på alle vw audi.

Bytter du den så vil den nok bli bra igjen.

Eksempel på at den er gåen er at den står i åpen posisjon eller at den ikke åpner seg, at bilen trur at lukka står oppe.

Blir bytta mange sånne på bilene har vel selv byttet noen på mine biler og.

Ofte kan det hjelpe å smøre oppi mikrobryteren, men det går får ei lita stund før den klikker helt, også går det å ta av den lille luken på trekket om du har det ta en skrujern og dytte litt på kontakten/bryteren oppi låsen.

Men dem er heller ikke så dyr du får dem brukt og på ebay.

Så det stemmer som jesper skriver at det er hendelen til bakluka bytter du hele den så er nok problemet løst på bilen din.

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mikrobryter+audi&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmicroswitch+audi+a4.TRS0&_nkw=microswitch+audi+a4&_sacat=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bwana:

Det der har jeg testet og låseklaffen vil IKKE klikke i lås med skrujern. Derfor tenkte jeg at det måtte være noe i selve låsekassa som du sier, Evt noe elektronisk som har hengt seg opp, siden det tross alt er en elektrisk tilkobling på denne. Håndtaket responderer som vanlig og jeg hører at den utløser servoen.

Jesper1201: derfor tror jeg ikke det er mikrobryteren i håndtaket, men holder muligheten åpen.

 

Peiling på hvor jeg kan finne koblingsskjema til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener det ikke er mikrobryteren så kan du bare smøre den opp.

Klaffen blir styrt elektronisk av mikrobryteren så at den skal kunne åpne lukke når den klikker så vil det si at den kan stå i åpen eller lukket posisjon.

Når du har oppe luka og setter klaffen igjen med å så åpne den hva skjer da går klaffen opp på luka di?

Dette kan du finne ut med en diagnose på bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår