Gå til innhold

Bytte fra dobbel til enkeltmassesvinghjul?

Ranger emnet


Hoghead

Anbefalte innlegg

Det er kommet en forbedret versjon av dobbelmasse svinghjul, og det er det du bør velge. 

Det frarådes å velge enkelmasse da det kan forårsake mye vibrasjoner, men tror aldri det er blitt bekreftet.

Vet det er noen som har byttet til enkelmasse, men har aldri hørt noe fra de i ettertid, så hva resultatet er vet jeg ikke.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte slitedeler rant.gif

 

Blir for mye vibrasjoner ved bruk av enkeltmassesvinghjul som i verste fall kan ødelegge girkassa di over lang tid. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

byttet fra dobbelt til enkelt på en caddy 1,9tdi. merker ikke noe særlig til forskjell. den bilen på filmen lenger opp her høres ikke frisk ut så den er det nok andre ting som er galt med.

men for all del du gjør som du selv vil. monter ett nytt dobbelt svinghjul å du vil få samme problemet etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er mange skrekkhistorier om ødelagte girkasser og vibrasjoner - risting, som om i en gammel sentrifuge, om man bytter til enkelmasse-svinghjul. 

Jeg byttet til enkelmasse-svinghjul, og merker INGEN forskjell. Jeg ble frarådet å montere nytt dobbelmasse av Diesel-firmaet jeg snakket med når jeg handlet clutch / svinghjul.

 

Jeg vet om kjøreskolebiler som bytter til enkelmasse, fordi et par tre kraftige lugg med clutchen forårsaket av ferske sjåfører, tar knekken på dobbelmassehjulet.

Folk må selvfølgelig selv bestemme hva de vil montere, jeg deler bare min egen erfaring fra enkelmasse-livet i en Touran.  Veldig fornøyd er dekkende beskrivelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår