Gå til innhold

Lån med pant i allerede eiet bil - Noen som vet om bank?

Ranger emnet


Jan E-28

Anbefalte innlegg

De fleste banker lar deg få pant i bil, men de har en regel om at bilen ikke skal være eldre enn 12år da lånet er ned betalt. Denne er det jo flere som tøyer litt, spesielt ved kjøp av bil igjennom en forhandler som tilbyr finans

 

Men det skal være litt verdi der. Tviler på at du finner en bank som vil gi deg pant i bilen om bilen er elde og har en lav verdi. Da må du evt ta opp forbrukslån til å kjøpe bilen

 

Om det var det du lurte på. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TKarlsen, det er vanlig billån. Og det gir alle. Men kravet der er at bilen ikke er kjøpt enda, og at de får tinglyst pant før du overtar bilen. Mange av bankene krever også å betale direkte til selger. 

Pga det faller egentlig det bankene kaller billån ut av hva jeg er ute etter.

 

Så det er forbrukslån med pant i allerede eiet bil, for å eventuelt få bedre vilkår på lånet, jeg er ute etter.

 

Jesper, NAF gir en veldig bra "test ved salg - med prisvurdering" som burde være en bra indikasjon. Og en bekreftelse til banken at det ikke er en vraket bil jeg prøver å pante. Men noe som har en reel verdi.

 

Er ute etter å låne/pante under 50% av verdien på bilen har i markedet. Så sikkerheten burde være tilstede også om noen år.

 

 

 

Alle vanlige banker jeg har ringt har sagt de kun gir ordinært billån. Nordax, Lendo, Y bank, opp finans, Thorn og Norwegian gjør det heller ikke. Men jeg vet det gies. Spørsmålet er bare hos hvem?

Eller må en bare bli mer pågående og høre om å bli satt over til en høyere i systemet tro?

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukslån med bedre vilkår?

Forbrukslån er jo noe av det verste som finnes. 

Ja, det er mye styr med pant i bilen, men det er billigere. 

Ikke for å være frekk, men om du må ta opp forbrukslån med masse små skrift om renter osv, så bør du ikke kjøpe bil i det heletatt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å lese ut i fra teksten? JEG EIER BILEN ALLEREDE...Og det har jeg gjort lenge. shakehead.gif

 

Jeg trenger ikke lånet. Det er kun for å sette en pant i bilen jeg skal gjøre det. Årsaken er uinteressant i denne sammenhengen. Jeg kommer bare med et rimelig enkelt spørsmål.

 

Hilsen TS, som ikke er sint, bare litt oppgitt over folk som tar utgangspunkt i noe som ikke er.  Eller leser mellom linjene, og tolker feil wavey.gif

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår