Gå til innhold

Hjelp med å bygge bilstereo i audi s6 1997

Ranger emnet


Mpeders1

Anbefalte innlegg

Angående hattehylla så ville jeg heller ha satt i de største bassportene du finner der + dempematter på metallet. Dropp høyttalerne der. Bedre med åpning til bass trykket :) 

 

Hvor store høyttalere er det plass i dørene på en S6 da? 

Og vil du ha en forsterker som drar alt eller en forsterker til bass og en til frontsettet? 

 

Hva slags krav har du til en spiller? Utenom stor skjerm

Tenker da på DAB+, MP3, bluetooth, lydjusteringer osv osv

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da på å sette bass elementene rett i hatthyllen? Hvilket metall mener du jeg må ha demping på?

Blir det da nokk lyd i bare de to høytalerne framme?

 

Ska se om jeg får målt litt i morgen for å finne ut hvor stort det er plass til :)

 

Hva er lurest? En til front eller en til begge? Det spiller vell ingen rolle sålenge det ikke blir noen problemer :)

 

Angående spilleren er det ikke et must med innebygd Dab. Men burde være en usb og aux tilgang :) men når det gjelder lydjusteringer så har jeg ikke så mye peiling

 

Kan også kjøpe brukt utstyr hvis det finnes noe bra for pengene ute :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallet i hattehylla bør dempes. Du må rive ut hattehylla og dempe metall plata. Ellers vil den stå å lage ulyd i takt med bass trykket. 

 

Nei, mente ikke at du skal ha basskasse/bass element i hattehylla. Jeg sa en bass port ;) Dvs åpning fra bagasjen via hattehylla til "rommet" du sitter. Bagasjen er et lukket rom. Du må presse elementene mer for å oppnå lik effekt som om du skulle vært i samme rom som elementene. Har du åpning mellom bagasjen og kupen så vil du kjenne basstrykket bedre. 

 

Det blir mer enn nok lyd i bilen om du kjøper riktige elementer og gjør det riktig. Gode elementer, godt dempet dør. Tykkere høyttaler kabler og en forsterker gjør susen. 

 

Så lenge forsterkeren klarer å levere effekten til de elementene du skal ha i bilen så holder det med en forsterker. I forrige bilen hadde jeg en forsterker til front og sub. Spilte veldig godt. Ulempen med 5/6 kanals forsterker er at bass kanalen(e) ikke er like kraftig som om du skulle hatt en egen forsterker. 

 

Spiller:

http://www.dynabel.no/bilstereo/spillere-multimedia-nav/1-din-cd-radio/dab/pioneer-deh-x8700dab

 

God pioneer spiller. Med DAB+ og bluetooth. Her kan du høre på radio kanaler med cd kvalitet + bluetooth musikk stream fra tlf. Trenger ikke AUX for tiden nå ;) Det er litt ""Old school"" ;) Og spilleren har MIXTRAX EZ ;) Legg noen sanger på en USB brikke så kan spilleren være litt DJ for deg. Mikse sangene sammen og alt sånn. Arti funksjon som vil få kameratene dine til å si "WOOW" :P 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår