Jump to content

Hobby Deluxe 1987 reprasjonsprosjekt 2015

Rate this topic


Erlend Sandvik
 Share

Recommended Posts

Har startet med en Hobby Deluxe campingvogn som trengte litt lett oppussing

Dag 1 på prosjektet brukte jeg på å kjøpe inn lakk,sparkel og diverse som trengtes til å gjennomføre. Har reparert takluke og satt den tilbake og montert nye hjul

Planen med prosjektet er at den skal være så fin som mulig og at den skal skille seg ut fra andre campingvogner så har en tanke om en blåfarge på den

 

post-153387-0-21512800-1436043750_thumb.jpgCampingvogna har stått i 15 år i et skur men har holdt seg rimelig greitpost-153387-0-99805900-1436043793_thumb.jpget av hjulene på vogna så passelig dårlig utpost-153387-0-44472400-1436043823_thumb.jpghvordan det nye hjulet så ut på når det endelig var montert (nydelig) post-153387-0-09211700-1436043848_thumb.jpg

post-153387-0-45035700-1436043867_thumb.jpg

post-153387-0-89381500-1436043904_thumb.jpg

post-153387-0-87372000-1436043964_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Høres kanskje kjedeligere ut enn å lakkere og sette på grønne stålfelger.. men skal du pusse opp ei gammal vogn,som du har tenkt å oppholde deg i uten å dra på deg alt mulig av kjipe luftveisvansker, så vil jeg anbefale deg å gå skikkelig over og sjekke etter muggsopp først.. Noe jeg tipper er garantert du finner. Men morsomt å se folk puste liv i gamle ting, så lykke til

Rust er passe dust. lzm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Elmeri
      Hei, jeg holder på med å prøve å finne ut hvordan jeg skal utføre en installasjon av turbo på Primeraen min. Jeg er lei av å bare ha 75hk og jeg tenker hadde vert gøy med erfarming med installasjon av turbo. Jeg vet en del om den teoretiske delen av insallasjonen. Men jeg tenker hvordan skal jeg gjøre tuningen av bilen etter turboen er installert? Jeg vet ikke om elektronisk tuning er mulig siden jeg trur den har mekanisk injeksjon. PS.Jeg har ikke planlagt å gjøre dette perfekt gjør det bare for skøy men har heller ikke lyst å sprenge motoren. I tillegg om dere har tips til hvor jeg muligens kan finne en turbo eksos manifold til bilden hadde det vert ekstremt fint så jeg ungår å måtte sveise. Har dere flere tips eller ideer bare kom med det :)
    • By KyrreAndrew
      Hei, gutta!

      Har tenkt å prøve meg på å fikse noen rå stilige felger som hadde passet fint til audi’n min, men de er kantkjørte og trenger litt TLC! Noen som har gode tips og råd til meg? 
    • By T3rminator
      Hei!
      Jeg pusser opp en Caravelle T3 '88.
      Jeg fant et par større dekk liggende i verkstedet som jeg tror kunne sett tøfft ut som bakdekk på T3'n.
      Litt overkill, men kunne vært morro å sett hvordan det hadde blitt på bilen, og evt laget skjermbreddere deretter.
      Dekk dim er 265/70/15R. Hvor finner jeg felger som passer disse dekkene med boltsirkel 5x112?
      Hvilken felgdim trenger jeg for disse dekkene?
      Edit; Hva slags framdekk bør jeg da kombinere med disse dekkene?
      Kan bilen bli godkjennt med disse dekkene, og hva er evt. kriterier for at den kan bli godkjennt med større dekk?
      Jeg planlegger også å bytte motor.
      Planen var i utgangspunktet å konvertere til en Subaru Forester motor jeg har stående, men Porsche motor har også streifet tankene.
      Hva bør jeg være obs på når det gjelder bytting av motor og godkjenning for Norske veier?
      All nyttig info verdsettes!
       
      (Prøvde å laste opp et bilde, men det funket ikke av en eller annen grunn, prøver igjen senere)
    • By Mondeo V6
      Har en Golf 2006 4Motion Sportliner. 2.0 Tdi 140 Hp 4Motion
      Utstyr: 
      4x el vinduer, dobbel clima, innvendig autodim speil, rygge sensor, cruise controll, sort skinn med el sport stoler foran.
      Org sports understell, oppvarmede spylerdyser, største høytaller pakken Auto dip i revers utvendig speil,
      follow me home light, avtagbart hengerfeste, orginal mørk tona ruter og rygge sensor
      Bilen er påkostet 55 000 i 2016. 
      April 2017 røyk turbo, gass spjeld, El nett til glødeplugger og Chrank shaft sensor. Byttet da også alle glødepluggene
      Så ikke blir jeg kvitt den, pga lån. Så da er det bare å kjøre på.
      Bilen er nå inne til lakkering, av 4 nedre dørsider, 2 stk bakskjermer, ny Gt frontfanger og R32 bakfanger+ sideskjørt og rustbehandling/tectylering
      Kanalene er passe råtne, men gikk gjennom EU i år. Så det blir tatt neste år.
      orginale tåkelys og ledningsnett. Blir koblet opp på Vag.  Tåkelys,lednings nett er kjøpt.
      Brytere og knapper til Vindusheiser ,innvendig, er byttet til nyere type pga slitasje, Også byttet til Lysbryter med tåkelys funksjon
      Er kjøpt inn, Bilstein B8 foran og bak, med 50/50 H&R senkefjører.  Nye tårnlager foran, poly foringer rundt baut og R32 ratt.
      Dette skal på, når bilen er ferdig hos lakkerer Skal da også inn, for å bygge om til R32 eksos. Kjører 3" raka rør fra Downpipe og ut for raskere spool up ,og mere lyd fra turbo
      Soting av vinduer helt frem skal også tas til sommeren.
      Også bestilt time, på Vestfold chiptuning. For fjerning av Egr og chip av software. Blir cirka 196 Hp med fjerning av Egr og Custom eksos.
      Så er sørsmålet, om Clutch begynner å slite pga Nm. Vist det skjer, blir det byttet til singelmass stage 2 svinghjul og stage 2 clutch. Men det koster, så håper den holder til neste år.
      Bremser byttes rundt baut orginalt i år, og oppgradering til  R32 sett neste sommer.
      Legger ut bilder, etterhvert som ting, blir ferdig.
      Har nye 17" på vinter, med piggfrie 224/45-17 dekk. 19" på sommeren, med 225/35-19 Dekk
      Bilder under, er bilen når den ble kjøpt i 2015




       
    • By Skaren98
      Hei, og velkommen til min tråd! Dette prosjektet tar jeg i eget tempo, så det blir ikke daglige oppdateringer. Men følg gjerne for ett kult A4 prosjekt!

      Alt startet i 2015 da jeg en vakker dag kjøpte meg en Audi A4 1,8tq 1996. Veldig pen bil, god og kjøre og ikke minst sprek.

      Informasjon om denne:

      S4 Interiør, div målere
      ombygde dørpanel fremme for stereo.
      S4 Speil
      Rieger breddekit 11cm
      RS Gitter
      Rieger Vinge
      Bakrutesenker
      Lykteliser
      Koilovers
      Sommer
      19" Felger 3delte 
      Frontmontert Intercooler
      Gt2x Turbo
      3" LMM
      Åpen eksos
      Større dyser
      Forsterka råder(tåler 1000hk)
      ATP Manifoild
      Es-Tuning luftfilter
      "Forsterka" Resirkventil
      Forsterka råder,ventiler,lager,stempelringer.
      Bilen ble også mappet & benket på ES-Tuning
      Resultatet ble 288HK på 1 trykksbar.

      Videre ble denne bilen solgt da mine kunnskaper om bil ikke var store på den tiden. 

      Da jeg nå har enda mer kunnskap bestemte jeg meg for og kjøpe en Audi a4 1,8tq b5 og startet herved søket på finn.no, autodb osv... 
      Fant meg en grei en som faktisk ble solgt av en forhandler i sarpsborg, gjore klar penga og tok meg turen til Sarpsborg med Tog.  Det dumme jeg gjore her var og ikke sjekke bilen grundig nokk ettersom jeg stolte på denne forhandleren. Bilen kjøpte jeg i "god teknisk stand", (Ifølge forhandleren).

      Det ble altså en grønn Audi A4 1,8tq b5 1996 modell.











      Dagen etter kjørte jeg bilen, og plutselig røyk en bærearm på venstre side. Denne delen ble byttet, men tok bilen opp på bukken for og sjekke videre. viste seg att travers var ihjelrusta og hadde en stoor sprekk i høyre topp, altså like før hele traversen knakk i sammen. 

      Da tok jeg kontakt med forhandleren... Ringte han og ba om en stor del av pengene tilbake, ellers kunne han bare komme og hente den igjen. Dette skulle han tenke på, fikk så telefon av han på Mandag etter en helg der han var enig i dette og ga meg så en stor del av pengene tilbake. Jeg var herved fornøyd og startet da planlegginga med bilen.


      Fant så frem en delebil på finn.no og hentet både en hel motor og en travers, motoren her skulle virke fint men den vil bare bli brukt til en delemotor fra min side. Ga 1000kr for dette.

      Så var steget videre og få byttet traversen, dette har jeg allerede gjort og bilder av dette kommer senere idag.

      Er noe småproblemer med bilen, ganske sikker på att resirk ventilen er gåen. Er bestilt ny fra forge som blir montert asap. 

      Ting som er gjort (Merka med grønt)

      - Bytta travers
      - Bytta bakre venstre bærearm
      - Bytta høyre fremre bærearm
      - Montert sportsfilter
      - Bytta olje og oljefilter

      Ting som skall gjøres (Merka med gult, merka med rødt =usikker, merka med blå = bestilt/ligger klart. Flytter ting over til "Ting som er gjort" når det er gjort)

      - Bytte komplett multilink forstilling fremme
      - Bytte hjulbuene fremme (Eventuelt reparere de som står på nå om mulig)
      - Lakkeres blå eller rød (Mulig foliering)
      - Montere Biltema 4-1 måler (Oljetrykk, oljetemperatur, turbotrykk, volt) Litt usikker på hvor selve "Strømmen" til denne skall kobles under dashbordet, noen som vet?
      - Montere Forge Style Resirk ventil (Kjøpt hos Nordicautoimport)
       
      Bilen skall på EU kontroll i mars 2018, så jeg utsetter tuninga til etter dette. Blir og spare opp penger i mellomtiden. Også få den i god nok stand til og faktisk komme igjennom Eu godkjenninga.


      Planlagt Oppsett: 


      - Replica Gt2860 eller 2871 turbokit (Pga økonomi velger jeg faktisk og prøve ut kina turbo)
      - Front Montert intercooler
      - 3" luftmengdemåler
      - 3" Downpipe
      - 2,5" Hjemmesveisa eksosanlegg 
      - 441ml dyser 
      - 3" innsuging 
      - Olje catch tank
      - Nye oljeslanger og vannslanger til turbo
      - Større bensinpumpe om nødvendig
      - Boost controller 

      Og andre småting, fortsatt ikke sikker på oppsett.

      Planlagt styling:

      - S4 fremfanger
      - S4 Sideskjørt 
      - Senke med H&R Senkefjærer
      - Nye baklykter
      - Nye sideblinklys
      - 18tommer Le mans felger


      Er nok et par ting jeg har glemt, men det retter jeg opp i siden. Velkommen igjen til min tråd og håper du vil følge prosjektet mitt. 
      Setter stor pris på all hjelp jeg kan få og ikke minst tilbakemeldinger. 
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy