Gå til innhold

problemer med å koble opp sub i 9-5

Ranger emnet


ole.mann09

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en aktiv sub som eg holder på å koble opp i bilen min (2007 mod saab 9-5), men eg har ikkje RCA utgang på spilleren min og fikk tips fra bilradiospesialisten i bergen å hente signal fra en høyttaler bak i bilen, så det eg har gjort er å koblet opp strømkabel fra batteri og joring som står skrudd fast i gulvet i bagasjerommet og strekt opp kabler fra høyttaler fra bakdøren på passasjer siden ( + og - ), sub'en det gjelder er en helt lik som denne....

Link:
https://www.netthandelen.no/auction/Ele ... s/18447185

 

meeen eg tror eg må ha remote for å få på aktiv sub'en og det er ingen muligheter for remote på orginal spilleren, noen tips til hvordan eg kan få dette til å funke? har hørt noen sier og at eg kan hente remote fra ene baklyset på bilen, men vil ikkje da strømmen stå på hele tiden og tappe batteriet, ivertfall hvordan kan eg hindre at det tømmer batteriet for strøm? bruke et rele? hva rele kan eg bruke?, eller kan eg koble til remote kabelen til sigarettenneren i bilen?

 

mvh ole =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, denne er en høykvalitets konverter. I tillegg lager den remote ut når den får høyttalersignal inn.

http://www.elutstyr.no/connection-sonus-sli-2-1-2-kanals-hoy-lavniva-konverter.html

 

For firkanals kan man bruke denne:

http://www.elutstyr.no/connection-sonus-sli-4-1-4-kanals-hoy-lavniva-konverter.html

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å hente signal fra baklyset, vil forsterker stå på når baklys er på. Altså i de fleste tilfeller ikke når bilen er parkert, med mindre du har for vane å la parklyset stå på. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

bare lurer på en liten ting, eg har hull til 6x9 høyttalere i hatthyllen i bilen, og har en aktiv sub der eg har strekt opp høy/nivå kabel (hentet høyt signal fra høyttalere ifra bakdør), og har en jbl forsterker som eg har lyst å koble på 6x9 i hattehylle, men er det mulig å bruke en høy/lav nivå omformer så eg kan koble på forsterkeren eg har og koble på en y adapter så eg får 2 rca utganger så kan eg kjøre rca på både aktiv sub'en og forsterker, eller vil dette bare gå til Helv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint, men det blir ikke bra. Når du har høyttalere i hatthylla, og monterer en subwoofer i bagasjerommet, så vil trykket fra suben påvirke høyttalerene i hatthylla, slik at disse låter stygt, og med tiden tar kvelden. Så jeg vil absolutt anbefale deg å fjerne de høyttalerene og heller få inn noen bedre høyttalere forran i bilen. Vil du at det skal låte litt bedre også, så bytter du spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår