Gå til innhold

Blinklys i speil førerside mm.

Ranger emnet


mongoose

Anbefalte innlegg

  • VOLKSWAGEN GOLF 1K (Golf 5)
  • Førstegangsreg: 20050309
  • Understellsnummer: WVWZZZ1KZ5P077323
  • Sylindervolum: 1968
  • Motorkode: BKD
  • Effekt (kW): 103

 

Blinklyset i speilet på førersiden sluttet å virke, så jeg bestilte og byttet http://www.skruvat.no/Blinklys-P211320.aspx samt pærene bak på bremselys/ryggelys, alt på førersiden.

 

Det hjalp ikke, og når jeg blinker mot venstre tikker det dobbelt så fort, og i steden får jeg opp i dashen at "Rear left turn signal defective!". Hvis jeg derimot setter på nødblink, blinker alt som det skal, untatt det i speilet da, (og det tikker i normal hastighet) så pæra bak er det jo ikke noe feil med.

 

Jeg har demontert speilet og dobbeltsjekka at kontaktene er solide og jeg ser ikke noe ledningsbrudd. 

 

Det skal også sies at førerdøra må låses manuelt og reagerer ikke på lås/lås opp knappene på nøkkelen.

 

Jeg har tatt av coveret på døra og sjekka ledningene der og at alt sitter bra, noe som forøvrig fiksa problemet med at vinduet ikke ville opp eller ned smile.gif

 

Kan dette være et relé eller noe sånt? Det nærmeste jeg kom en løsning var noen tråder som foreslo å bytte et rele som er bak nødblink-knappen?

 

Setter stor pris på all hjelp og teorier!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter det vel ikke noe rele på nødblink på golf 5.

Er kun hell bryter på den om den er defekt så må du bytte helle knappen.

 

Første du kan starte med er å lese ut feilkoder som er på bilen, så vi kan få litt mer å gå etter.

Du vil kunne få noe feilkoder, som kan fortelle deg litt mer hva årsaken kan verre du få et bedre svar om du leser av bilen.

 

http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

 

Har du sjekket sikringer på bilen gå over alle i motorrommet og i bilen,

Reler sitter over pedalene på bilen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår