Gå til innhold

Ranger emnet


Oddie_

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Første post på dette forumet her.

Jeg har en 1998 (99?) Volkswagen Passat,type sedan. I det siste,eller helt siden vinter egentlig har jeg hatt veldig trøbbel med batteriet,trodde først at det var det at jeg dreiv på med så mye småkjøring istedenfor lange turer men det ser ut til at det ikke var problemet ettersom jeg begynte å ta lengre turer men batteri ville fortsatt tappe seg. Våren kom,snøen smeltet,batteriet var fortsatt like ubrukelig som om det skulle vært -20 C.

 

Byttet batteri for rundt en måned siden,helt likt som det gamle. Koblet det til og det virket fint. Helt til jeg reiste til Frankrike for 1 uke. 1 uke sto den bilen urørt. Og når jeg kom tilbake så var den tappet. Fikk ladet den opp igjen,og den kjørte som den skulle helt til jeg lot den stå bare EN dag. EN dag var alt den trengte til å lade seg ut igjen. 

 

Ett par ting til,de elektriske vinduene fungerer ikke lenger,og det gjør heller ikke noen av lysene inn i bilen. Har det noen sammenheng med dette?

 

Jeg er på ingen måte bilkyndig,så jeg vender meg til dette forumet for hjelp.

 

Trenger dere noe mer info. om bilen så si ifra,så skal jeg putte det inn her :)

 

På forhånd,takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en sånn en til å måle strømmen med.

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Maleverktoy/Maleinstrument/Tangamperemeter-DCM-1000-P-2000023354/

Så måler du alle sikringer på bilen kan ta ut sikringer måle strømen.

Også strømmen til spilleren, se om den drar strøm.

Eller prøv og ta en diagnose se om det kommer opp noe.

Er vanskelig og si hva som trekker strøm på en bil.

Det kan verre en go del tinger som gjør dette alt til gjording feil til dårlige kabler.

Har du forsterker i bilen så kan det hende den drar strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyset i kofferten kan også verre på ?

Se om alt er av når alle dører er igjen.
Uansett er denne feilen vanskeig å finne hvis du ikke arbeider litt systematisk.
Skru av plusspolen på batteriet og sett et multimeter i mellom for å måle strømtrekket når alt er slått av og med dørene igjen.
Er strømtrekket for stort er det å dra ut en og en sikkring til strømmtrekket detter.
Da kan du finne ut hvilken kurs det er noe galt med så må du ta derfra.

 

Er ikke uvanlig at starteren på bilen, kan dra strøm har  vert en del av disse bilen at dem har trekt strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer begynn der og mål deg fram.

Har du koblet opp noen forsterker eller ny spiller på bilen så kan du ha.

En strøm feil der og.

Hvor mye lader batteriet da du skal ha opp på 14,2 ca har du testet for å se om du får nok strøm til batteriet.

Så det ikke er bare halvfullt?

Ladet du det helt opp før du satt det inn i bilen.

Og er ikke sikkert dette batteriet er helt bra som du satt inn i bilen mål hvor mye det lader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår