Gå til innhold

Reg. reim, vannpumpe og svinghjul, skal jeg fikse?

Ranger emnet


TheGizmo

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk, 

 

Fått den kjedelige feilen av jeg har vibrasjoner i clutchen på min bil.

 

Etter en samtale med ett verksted jeg stoler på som jeg har brukt før, har jeg forespurt pris på jobben, og fått følgende:

 

Bytte av reg. reim, vannpumpe, svinghjul for 17-18k

 

Jeg har en 10 år gammel Touran, inni ser bilen strøken ut og er ellers bra stand. Nylig gjort om til 5 seter.

Så nå lurer jeg veldig, er dette fornuftig bruk av penger på en så gammel bil?

 

Selge den som den står på finn, få noen kroner for den eller svi av noen kroner og ha en fin bil en stund til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg reim må du jo bytte uansett på bilen for å beholde motoren, dette må du gjøre om du kjøper ny brukt bil og

Svinghjul clutche er jo også slitte del.

Så dette er ikke noe unormalt og bytte på bilen så er vel like godt å ta bytte på den.

Er motoren bra og karosseriet på bilen bra ellers så er det vel bare å bytte.

Og går litt an på hvor lenge du skal beholde bilen,eller om du har tenkt å selge den i nærmere framtid.

Også går det litt på hva du har råd til, kjøpe ny brukt bil med lån eller om du koste på litt denne du har.

Om du skulle bytte så har du nok en bil som kan gå mange år til

Men det begynner å bli en gammel bil dette også at litt diverse slitte deler vil det jo bli.

Om du kan skru litt selv så du ikke må ha den på verksted kvar gang det er noe feil med bilen.

Og heller kjøpe deler der det er billigst og prøve og bytte selv. 

Eller om du har noen til å skru som kan hjelpe deg, eller om du skjenner noen som kan skru til en billig penge.

Og prisen du har fått er heller ikke noe dårlig kommer fort opp i den summen for bytte av disse delene på bilen. 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke så værst ut pris det der. Sånn tatt i betrakting det helvettes svinghjulet...

 

Har kjørt 100000 siden jeg fikk noe som nylig er avklart som ulyd fra svinghjulet på tomgang... Så må nok krype til korset å bytte etterhvert.

Bilen min var gått 54000 da jeg kjøpte en, nå har den bikka 223000, har på 5 år, og 170 000 brukt ca 30000 på den (utenom ordinær service), noe som slett ikke er ille på en bil som snurrer mye. Min erfaring med Touran er at den er slitesterk (med godt stell) og ikke avskrekkende mye slitedeler.

Nå har jeg en kostnad på noen 1000lapper på slitedeler, blant annet bakre bærebruforinger...

 

Behold bilen du, om du bruker ca 20 lapper nå, og har den i fire år til, så er det ikke avskrekkende dyrt om resten av bieln er knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få dette byttet (og helst hos et verksted som gir 2år garanti på jobb og deler, siden dette er dyre deler og jobb - også mtp konsekvenser om det sku gå gæli )! Ingen garanti for at en annen bruktbil er billigere i drift.

 

Min 2003mod Touran var gått 324.000km, da jeg solgte den i fjor vår. Hadde ikke solgt den, om ikke en kompis tynte meg å selge den til han. :-P

Touran er gode biler, og de med minst problemer i VW-konsernet. Webastoen og svinghjul, er vel de vanligste vw feil. Etter en rundt 250.000km, så kan det hende at man må bytte pumpedyse og ledningsnettet (1.9tdi). Ca 10.000kr hos Møller. Byttet den på 283.000km på min...

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår