Gå til innhold

S4 C4 1993 Ikke lys i instrumentpanel. Autocheck og kjørekomputer er død

Ranger emnet


per-ulv

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter litt med instrumentpanelet på S4en. Alle gauger, speedometer og turteller fungerer, men ikke bakgrundslys, kjørekomputer og autocheck.

Har ikke snøring på hvor jeg skal begynne for å nøste opp i dette.

 

Noen tips?

 

Edit:

Noen som vet hvilke to ledninger på den grønne 26 pin pluggen (som er helt til venstre på panelet) som skal kortsluttes for å få bukt med slitasjevarsleren i autocheck displayet (når det vil fungere igjen)? smile.gif

 

--

per-ulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville begynt med å sjekke sikringene. Mener det er F15 (?) som går til auto check displayet. F8 (?) går muligens også til instrumentpanelet.

 

Er det bremseklossvarslingen du vil bli kvitt? Ville i så fall kortsluttet ledningene nede ved klossene og beholdt ledningsnettet ved instrumentpanelet originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det med dødt panel, gikk over alle kontakter og renset opp med kontaktspray, og jaggu ble det liv i det  :)

 

 

Er det bremseklossvarslingen du vil bli kvitt? Ville i så fall kortsluttet ledningene nede ved klossene og beholdt ledningsnettet ved instrumentpanelet originalt.

 

Ja, det er det. Problemet er at jeg har kortsluttet ledningene nede ved klossene, problemet vedvarer. Ergo har jeg brudd en annen plass. Derfor er det enklere å kortslutte bak panelet. Fant forøvrig ut av det. Er brun med sort stripe og brun som skal kortsluttes.
Så da er det to mindre problem.

 

Men en annen sak, jeg får opp brake i autocheck og tre pip.

Har foretatt den klassiske testen med og pumpe bremsen etter at jeg slår av motor. Greide noen og tredve pump før pedal ble knallhard. Så mye tyder på at "bomba" ikke lekker.

Så der er jeg like langt. Skal prøve å flushe og bytte servoolje på den i morgen, håper det hjelper. Satser på at der er så simpelt som noe dritt i en ventil eller noe :)

 

Ellers setter jeg pris på så mange tips over så kort tid. Flott forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår